Американският автопроизводител Ford очевидно е изправен не само пред смяна в мениджмънта, но и пред намаляване на производствените капацитети. Един от европейските му заводи е заплашен от затваряне. Според Dow Jones Newswire с най-големи шансове да бъде закрит е заводът в Генк, Белгия, на около 120 километра западно от Кьолн. В момента работна група работи върху пакет за от мерки за изпадналите в затруднение европейски операции.
Говорителят на Ford за Европа отказва конкретен коментар. „Ford ще провери всички операции в Европа, за да реагира адекватно на трудностите от близкото бъдеще“, казва той. В дългосрочен план концернът иска бързо да пусне нови модели на пазара, да коригира предлагането към търсенето и да намали разходите си.
В завода в Генк, който принадлежи към германската Ford Werke GmbH, работят около 4000 служители. Там преди всичко се асемблира моделът Mondeo. В САЩ превозното средство от среден клас се предлага под името Fusion. В Америка в момента пък се увеличава производствения капацитет. Ако там започнат да се произвеждат и превозни средства за Европа, то затварянето на белгийския производствен обект ще стане още по-необходимо.
Освен това белгийските профсъюзи се считат за по-немощни в сравнение с представителите на работниците и служителите в Германия и Великобритания, където Ford също има заводи.
Очаква се ръководителят на бизнеса на Ford в Северна и Южна Америка Марк Фийлдс да наследят действащия изпълнителен директор Алън Мълали. Според информация на източници от компанията Фийлдс скоро ще поеме новосъздадения пост на главен оперативен директор. Така 51-годишният мениджър ще бъде в добра позиция да наследи Мълали, веднага след като 67-годишният главен изпълнителен директор се оттегли от поста си. Фийлдс вече има натрупан богат опит: преди да се завърне в Северна Америка през 2005 г. той е бил отговорен за бизнеса на компанията в Европа.
Ford страда от икономическия спад в Европа. Продажбите през 2012 г. се очаква да се свият за пета поредна година. Мълали вижда проблемите на Ford в Европа главно като собствено дело и затова иска да намали разходите и да увеличи приходите си, за да бъде печеливш.
За тази цел концернът ще представи три нови модела в Европа. И трите - Ford Mustang и джиповете Edge и EcoSport, вероятно ще се произвеждат извън Европа и след това ще се внасят, което ще е сбогуване от досегашната стратегия на Ford.