Съединените американски щати си остават рай за автомобилните производители. Въпреки продължаващата висока безработица, глобалната икономическа несигурност и дълговата криза в ключовия търговски партньор Европа, американците си позволяват нова кола.
През август продажбите се увеличават с 20% на годишна база до 1,3 милиона единици, както става ясно от данни на компанията за проучване на пазара Autodata. Статистиката е съставена от данни на самите производители, публикувани във вторник.
Пазарният лидер General Motors отчита ръст от 10%, Ford нараства с 13%, при Chrysler нарастването е в размер на 14 процента. Японският индустриален гигант Toyota постигна дори ръст от 46% - тук забележително е възстановяването след опустошителното земетресение и цунамито през миналата година. Volkswagen пък се радва на ръст от почти 63%. Основната причина е пускането на пазара на щатската версия на модела Passat, която бързо намери фенове сред американците.
Обяснение за растящите продажби в САЩ е донякъде и възрастта на голяма част от автопарка. Тъй като по време на финансовата и икономическата криза американците се въздържаха от нови придобивания, сега те постепенно се сбогуват със старите си съкровища. Освен това дълго сринатия до скоро пазар на имоти отново се съвзема, което кара собствениците на големи парцели да се замислят за нови пикапи, пише Ройтерс.
С повече от 41 000 автомобила от марката Volkswagen през август концернът е продал най-много превозни средства в САЩ от почти 40 години насам.
Продажбите на нови автомобили в САЩ като цяло са „изключително стабилни“, отбеляза вицедиректорът по продажби на Chrysler в САЩ Рейд Бигленд. От друга страна, новите регистрации в Германия са намалели с 5 на сто, както стана ясно от публикувани във вторник данни на базираната във Фленсбург Федерална службата за моторни превозни средства.
Все пак не всички в САЩ имат повод да празнуват. Сред губещите е BMW. Продажбите на баварския концерн при основната им марка падат с 19%. Регионалният директор Людвиг Вилиш обясни срива с проблеми с доставките и предстоящите нови модели.
Само благодарение на бума в продажбите на дъщерната компания Mini в края на краищата спадът е само 6%. За разлика от BMW, конкурентите Mercedes-Benz (със Smart и микробусите Sprinter) и Audi растат с по 13%.