Докато се бори да защити територията си от японските и германски автомобилни гиганти на родния пазар, луксозната марка на американския производител на автомобили Ford Motor Corp, Lincoln, търси лъч светлина в Китай, пише онлайн изданието China Daily.
Миналата седмица в Пекин компанията обяви, че ще изнася автомобили Lincoln за Китай от втората половина на 2014 г. Набирането на дилъри ще започне през четвъртото тримесечие на тази година.
Ford представи концептуалния автомобил Lincoln MKZ на медийно събитие в Пекин в края на август. Седанът със средни размери и четири врати дебютира на aвтомобилното шоу в Детройт през януари.
Версията му за масово производство се очаква скоро да бъде пусната за продажби в САЩ като част от плана на Lincoln за седем нови и значително реконструирани модели преди края на 2014 г.
От фирмата отказаха да уточнят кои модели ще бъдат продавани в Китай, но отбелязаха, че имат намерение да отговорят на местното търсене след две години с внедряване на характеристики, отговарящи на предпочитанията на клиентите в азиатската страна.
Въпреки че в началото Ford ще изнася Lincoln в Китай, не е изключено да бъде започнато и
местно производство в случай на достатъчно силно търсене.
В момента Lincoln продава около 100 000 автомобила в световен мащаб, като повечето от тях се пласират в САЩ, а малък брой се изнасят за Близкия изток, Южна Корея и Мексико.
Китай ще е първият сериозен пазар на компанията извън САЩ. Миналата година страната изпревари Германия и зае второто място по брой на продажби на луксозни автомобили - около 980 000. Броят им се очаква да се увеличи до 1,2 млн. тази година.
В момента Китай е най-големият чуждестранен пазар на луксозни коли с марката Audi, BMW, Rolls Royce, Lamborghini, Bentley и сред трите водещи пазара на Jaguar Land Rover, Porsche, Mercedes-Benz и Ferrari.