Електрически автомобили ще се състезават в нова световна надпревара след сделка между Международната автомобилна федерация (FIA) и група инвеститори, които планират да организират международни състезания около централни градски забележителности, предаде CNBC.
"Формула Е" ще стартира през 2014 г. и ще включва 10 отбора и 20 пилота, като целта е да се привлекат състезатели от традиционните отбори от "Формула 1", фирми за производство на електрически автомобили и световни марки.
На първото състезание през 2014 г. пилотите ще разполагат с прототипен автомобил, разработен от френската компания Formulec. Возилото е с две предавки и се захранва от акумулатор с литиево-железен фосфат. Теглото му е 780 кг. Развива максимална скорост от 220 км/ч, като ускорява от 0 до 100 км/ч за три секунди.
Може да се движи в продължение на 25 минути с едно зареждане, което означава, че пилотите ще се нуждаят от втори автомобил за едночасовата надпревара.
Автомобилите от "Формула 1" с 2,6-литров V8 двигател и мощност от 750 конски сили имат минимално тегло от 640 кг, включително шофьора. Те могат да са с максимум седем предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч е възможно за 1,7 секунди, като максималната им скорост е 300 км/ч.
Търговските права за новия електрически автомобил за "Формула Е" принадлежат на консорциум на име Formula E Holdings, ръководен от Енрике Бануелос - испански строител, който загуби милиарди заради срива в имотния сектор през 2007 г. и в момента работи в Бразилия.
Друг инвеститор е Алехандро Агаг - бивш евродепутат, чиято базирана в Лондон инвестиционна компания има отбори, състезаващи се в GP2 и GP3. Агаг ще е главен изпълнителен директор на Formula E Holdings, която ще е базирана в Хонконг.
Зад проекта стои и пилотът-аматьор Лорд Дрейсън - бивш министър на науката на Великобритания, чиято фирма Drayson Racing Technologies е пионер в състезанията с екологично чисти автомобили, както и шефът на Formulec Ерик Барбару.
преди 12 години Всеобщата тенденция в развития свят е за отказ от енергия, която замърсява природата.Що се отнася до ел.колонките повечето от тях ще зареждат с енергия от фотоволтаици, т.е. най-екологичното. Ако си ходил в Германия има много такива. Когато не зареждат автомобили енергията отива в ел.мрежата.А относно състезанието тази идея отдавна е популярна и реализирана от фенове на ел. автомобилите. Поне от 20 години се провеждат ежегодни състезания с гаражни ел. конверсии и серийно произвеждани ел. автомобили.По тоя повод ще кажа че FIA малко късно откри "топлата вода". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Думичката екологичност е заменена с думичката Алтернатива ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Интересно начинание. Същевременно ще даде по-сериозен тласък на индустрията за ел. автомобили. Макар екологичността им при зареждане от ел. мрежата е под въпрос. Вероятно трябва да са снабдени и с ел. панели и да генерират ел. от слънцето, че да говорим за някаква екологичност :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар