Пазарният дял на Opel падна двойно от 1987 г. насам и в момента е едва 8%. Корейските конкуренти Hyundai и Kia засилват натиска си върху втория по големиа германски автопроизводител. А от собствения концерн израства нов конкурент - Chevrolet – марката, която някога се казваше Daewoo и сега трябва да се превърне в европейския любимец на концерна-майка GM благодарение на двуцифрения си годишен ръст. Кой ще има нужда от Opel тогава?
На този въпрос компанията иска да отговори с нов портфейл от модели, които ще бъдат предложени на клиентите от есента. До 2016 г. концернът планира да закара до автосалоните 20 нови модели и вариации. Сред тях е и Opel Adam, пухкав малък автомобил, който ще бъде произвеждан в Айзенах, и лайфстайл джипа Мока.
„Това трябва да е успешен изстрел", казва автоексперт Стефан Братцел от Центъра за автомобили FHDW, цитиран от Handelsblatt.
От успеха на новите модели ще се определи бъдещето на Opel. Някои модели, като Astra, слизат от поточните линии в Германия. Производството на Astra в Бохум ще бъде прекратено след 2017 г. След тази дата по всичко личи, че заводът ще бъде затворен.
Последващата стратегия остава неясна. Очевидни са само различните виждания за бъдещето на германската работна сила и майката на Opel - General Motors. Бившият шеф на Opel Клаус Франц предупреди в интервю за ZDF, че Opel трябва да се откачи от куката на дружеството-майка.
"Всички компании, които са заключени в Европа, са обречени на дългосрочно пребиваване в условията на криза", казва той. "Opel трябва да бъде глобализиран".
Все по-често представителите на работниците настояват за нови инвестиции, за да може Opel да се позиционира като иновативен производител на автомобили. GM обаче от своя страна се концентрира преди всичко върху разходите и настоява за премахване на излишния капацитет.
През второто тримесечие Opel отчете загуба от повече от 322 млн. евро. Ако този спад продължи, за втората половина на годината се очаква загуба в размер на 724 млн. евро.
Новият временен шеф Томас Седран трябва да успокои възбудената компания-майка, да върне доверието ѝ към германците и да освободи марката от имиджа ѝ на вечно губещ. С една дума, той трябва да преосмисли Opel. Това на няколко пъти е успял да направи основателят на компанията Адам Опел.
Неговата компания израстна с производството на шевни машини, после стана лидер на пазара с велосипеди. Едва след смъртта му започна победният ход на автомобила. Може би Томас Седран ще успее да вземе следващото ключово решение за Opel, за да оцелее дори и през следващите 150 години.
преди 12 години mislq 4e ne spirat astra-ta ami namalqvat kapaciteta .. toest shte se proizvejda samo v chujbina no ne pomna kude отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години спират астрата, може би най успешния си модел. а разчитат на някаква малолитражка,адам и лайфстайл джип??? по добре направо да фалират и да не се мъчат, кой по дяволите ще си купи лайфстайл кола от опел? отговор Сигнализирай за неуместен коментар