За разлика от конкурентите си швабите строят колите си по прекалено скъп начин и вграждат твърде малко общи части в различните си модели автомобили. В A и B класата това се случва най-често, като 60 до 70 процента от частите са идентични.
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетче, чийто договор се очаква да бъде продължен в края на годината, назова проблема наскоро в писмо до служителите си. В него той предупреждава за повишени разходи.
„Излишни" разходи биха увеличили натиска, пише ръководителят в писмото. В общоикономически смисъл служителите трябвало да се настроят за „определен силен насрещен вятър". Ето защо е важно „всеки да направи собствения си багаж възможно най-лек".
По-близки отношения с Renault-Nissan може да помогнат на германския концерн да подобри позицията си спрямо Audi и BMW. За тази цел особено подходящи са колите от много популярния компактен сегмент от пазара - т.е. A и B класата.
Според изчисленията на изследователската фирма IHS Automotive Daimler ще продаде през 2015 г. около половин милион автомобили в този клас. Така се оказва, че всеки трети автомобил, произведен от концерна, ще бъде компактен автомобил. Миналата година техният брой е бил 178 000.
И Infiniti планира значително да разшири продажбите си в този развиващ се сегмент. От 2014 г. японците планират за първи път да произвеждат при доставчика си Magna автомобил на базата на клас A и B - купе, което в момента носи концептуалното име Etherea.
Според източници от концерна Infiniti планира да продаде първоначално около 50 000 до 65 000 коли, базирани на A класата. При втората стъпка - най-рано от 2016 г. трябва да бъдат достигнати 100 000 продажби.
Цетче и директорът на Renault Nissan Карлос Госн се очакват на Парижкия автомобилен салон на 28-и септември. Очаква се тъкмо тогава двамата мениджъри да оповестят детайлите за сътрудничеството.