Първият Golf беше повратна точка за Volkswagen - той докара изпадналия в началото на 70-те години концерн отново на пътя на печалбата. Тази есен, почти 40 години след първото издание на компактния бестселър, седмото поколение на Golf ще се появи на пазара. И отново се очаква да възвести нова глава: с модела си VW най-накрая иска да изпревари Toyota и General Motors и да достигне световния автомобилен връх, пише в свой анализ Wall Street Journal.
След новия Audi A3 Golf VII ще е втората кола на концерна Volkswagen, която ще бъде построена на основата на нововъведената модулна напречна матрица. Чрез предлагането на превозни средства с вграден напречно двигател VW ще стане много по-гъвкав в бъдеще. Благодарение на единната платформа различните автомобили ще се произвеждат на същата лента, без значение колко широко е междуосието или колесата.
Това е огромно предимство при разходите в международната Volkswagen Group, която е собственик на 12 марки.
Само при основната марка VW например на унифицирана платформа трябва да се произвеждат Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat и CC. Но на същата лента може да се произвеждат и различни марки, при това, без да бъдат пожертвани характеристиките на бранда за сметка на стандартизацията.
През тази година инструментариумът ще включи брандовете Volkswagen, Audi, Skoda и Seat - повече от 40 различни моделa ще могат да се асемблират по този начин.
Модулната напречна матрица ще се превърне в "печатница за пари" за Volkswagen, пише още WSJ. Разходите, направени за разработването и производството на един автомобил, ще се свият с 1/5, а производственото време ще намалее с повече от 30%.
В резултат на това VW ще произвежда както масови, така и нишови модели на сравнително изгодна цена. В допълнение и в масовите модели ще може да се влага технология, която преди това е била запазена само за по-високите сегменти.
В новия Golf например ще бъде инсталирана така наречената мулти спирачка за избягване на сблъсъка, която спира превозно средство, участвало в произшествие, дори ако водачът не удари сам спирачките. По този начин може да се избегнат тежки катастрофи, предизвикани например чрез навлизане в насрещното движение.
Пускането в продажба на новия Golf, който се счита за най-важния немски автомобил и във вечното класиране по продажби в световен мащаб е надминат само от Toyota Corolla и Ford F-150 Pickup, е изключително важно събитие за Volkswagen.
Колата трябва не само да помогне за покачване на продажбите, за да може, както е планирано, до 2018 г. концернът да се изкачи до световния връх с повече от 10 милиона продажби. Моделът трябва да осъществи и амбициозните цели за маржа на печалбата - VW се стреми да достигне до 2018 г. марж от най-малко 8%.