„Проблемно дете“ остава подразделението за автобуси на концерна със спад на приходите от 13% до около 1 млрд. евро. При камионите обаче Daimler успява да надмине през второто тримесечие най-големите си конкуренти Volvo и Scania. Докато Daimler успява да отчете ръст в продажбите по целия свят в месеците от април до юни с 34% до 122 200 превозни средства, конкурентите остават на позициите си от предходните тримесечия. Оперативната печалба на швабите през второто тримесечие се е увеличила с осем процента до 524 млн. евро. Volvo от друга страна отчита с 4,1 млрд. крони по-ниска печалба преди лихви и данъци от предходната година, в при Scania спадът в печалбата е в размер на около 45%.
Въпреки това световният лидер не може да бъде напълно спокоен, защото, както и досега, шведите произвеждат по по-печеливш начин и карат компанията от Щутгарт да изглежда направо старомодна с оперативна възвръщаемост от осем процента. Впрочем маржът на бизнеса с камиони на Daimler през второто тримесечие е в размер на 6,4%, а осем процента марж трябва да бъдат достигнати през 2013 г., допълва Handelsblatt.
При основния си бизнес - Mercedes-Benz Cars, Daimler отчита скромен ръст. С поглед към втората половина на годината Цетче заявява: „Въз основа на текущите пазарни очаквания и планирането на бизнесите за Daimler, се стремим през 2012 г. приходите от продължаващи дейности да са в порядъка на тези от миналата година“.
Много производители на автомобили биха се радвали на такива цифри, но в сравнение с конкуренцията в премиум сегмента новите данни са стъпка назад. Претенцията и реалността понякога са по-отдалечени, признава главният изпълнителен директор Цетче. Той наистина е показал ясната цел да бъдат продадени повече автомобили, отколкото конкурентите Audi и BMW. Но точно това желание за растеж, сега се отразява в баланса. Защото Цетче трябва да увеличи продажбите изкуствено. Интересът на клиентите е по-слаб в сравнение с планираните цели. Затова цените ще се стабилизират надолу. "Особено в популярната категория на спортните джипове, Daimler е значително по-евтина от Audi и BMW", казва автомобилният експерт Франк Допхайде. „Това не подхожда на Daimler. Това обърква клиентите".
Всичко това се отразява и на финансовите резултати. През 2011 г. в Западна Европа бяха продадени 599 000 превозни средства от марката Mercedes-Benz – с 19% по-малко от преди десет години. Конкурентът Audi пък повиши продажбите си през отминалото десетлиетие с 26 на сто до 684 000 автомобила, а BMW – с 25% до 647 000 броя. Така тихото иконимическо чудо на предните десет години – обединението на Германия, общият европейски пазар, глобализацията, заобиколи Daimler на основния пазар – Западна Европа. И в Китай, най-големият пазар за автомобили, Mercedes не е толкова успешен. През първото полугодие на 2012 концернът е успял да продаде там само 99 400 автомобила, с 60 000 по-малко от BMW и двойно по-малко от Audi.
Daimler обяснява трудната ситуация с циклите на индустрията. Моделите автомобили обикновено се произвеждат в продължение на седем години. Флагманът на Даймлер - S-класата, вече е на шест години, C-Class е на пет години, а E-Class е в четвъртата си година. И трите вида превозни средства са относително стари, и разбира се, дизайнът им вече не е толкова модерен като на по-новите модели на конкурентите. Цетче се надява, че този недостатък днес ще се превърне в предимство утре. С предстоящите промени в портфолиото си Mercedes не по-късно от 2014 г. ще има най-младата флотилия на пазара.
Затова сега трябва да се пести. Компанията се отказва да строи логистичен център в Зинделфинген.