IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как автоконцерните изграждат партньорства

Двигатели с Peugeot-Citroen, маркетинг с Daimler, хибриди с Toyota - така например BMW се съюзява с конкурентите си

13:41 | 13.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Volkswagen – огромният плюс на големите поръчки

Когато миналия четвъртък Мартин Винтеркорн обяви интеграцията с производителя на спортни коли Porsche, като дванадесета марка в концерна VW, изпълнителният  директор похвали модела на мултимарковия концерн. Porsche ще стане през август част от базираната във Волфсбург автомобилна империя, но остава "силна, независима марка".

И в бъдеще ще продължи да съществува Porsche AG, „дружеството ще продължи самостоятелно да развива, произвежда и продава автомобили, от това произлиза невероятната мощ на концерна“, убеден е Винтеркорн.

Пример за това е Macan: компактният джип, който Porsche ще пусне на пазара през следващата година, до голяма степен се основава на технологията на Q5 от новата сестринска марка Audi. Само така си струва да се разработи модел с малкото 10 000 превозни средства на година.

Производителят на спортни автомобили си е поставил за цел годишни продажби на 200 000 автомобила през 2018 г. Това дори в премиум лигата на BMW и Daimler е твърде малко количество, за да може компаниите да си позволят скъпо струващи разработки, например за алтернативни задвижвания на автомобила.

Сега Porsche ще се възползва, подобно на другите дъщерни дружества, от покупателната сила на Volkswagen. Членът на Управителния съвет на VW Франсиско Хавиер Гарсия Санс осигури през 2011 г. услуги, материали и компоненти на стойност повече от 110 млрд. евро. С тях концернът успя да изработи близо 8,5 милиона автомобила. Малки конкуренти като BMW и Daimler, но също Fiat и Renault, въобще не могат да доближат такова количество 

При това положение въобще не е чудно, че доставчиците, като лидера в индустрията Bosch, предпочитат да работят в тясно сътрудничество с компанията от Волфсбург. Особено след като VW залага само на няколко градивни елементи за нарастващ брой модели: който доставя части, използвани от Audi, Skoda и VW, ще постигне и по-високи обеми.

С другите автомобилостроители обаче автократично управляваният концерн от Волфсбург, за който в момента работят повече от половин милион служители, си има проблеми. Това показва проваленият алианс с японския производител Suzuki. Започналата в края на 2009 г. връзка сега е изправена пред катастрофа. Японците се чувстват твърде доминирани от своя много по-голям партньор. От различия във фирмената култура се провалиха и по-ранните съюзи на Volkswagen с Chrysler, Ford и Toyota. "Компанията може да ръководи няколко марки, но ѝ е трудно да се справя с други при равни условия", признава дори и един от изпълнителните директори на Volkswagen.

Последна актуализация: 11:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още