Който иска да си купи луксозна кола, без значение къде по света, почти винаги опира до германските производители - 80% от глобалния бизнес на луксозни автомобили се падат на BMW, Mercedes и дъщерното на VW дружество Audi.
Силната позиция в горния сегмент е основната причина за това автомобилните компании от Германия в момента да са в по-добри позиции от конкурентите си – премиум сегментът винаги се търси. Но това не е постоянна "застраховка Живот“, пише в свой анализ германският седмичник Die Welt.
„Най-големи възможности за промяна в автомобилния свят имат евтините автомобили", казва Фердинанд Дуденхьофер, директор на CAR - Center Automotive Research в университета на Дуисбург-Есен. "В момента се продават около 6,5 млн. евтини автомобили годишно в световен мащаб. Ние очакваме, че търсенето ще се увеличи до 2030 г. до 25 млн. превозни средства годишно", каза Дуденхьофер. "Който иска да стане пазарен лидер на световния автомобилен пазар, не може да си позволи да не направи предложения и в тази категория“.
Какво се разбира под „евтин“ автомобил зависи от регион до регион. В Германия Dacia Sandero е един от тях, докато в Индия този модел на дъщерната на Renault компания почти попада в премиум сегмента. Евтини коли са превозните средства с цена около 35% под средните цени на моделите за съответния пазар. В Германия в момента такива са Dacia Sandero (от 6790 евро) и специалното предложение на Classic Fiat Panda (от 6990 евро).
Като цяло германският пазар за коли под 8000 евро е много малък, признава Дуденхьофер. През 2011 г. са били продадени 8031 коли с цена под тази граница. Но успехът на Dacia показвал, че дори и на претенциозни пазари, като например немския, има добри възможности за растеж за евтините автомобили. "Ние смятаме, че автомобилите от тази категория имат потенциал за повече от 100 000 продажби годишно и в Германия", казва специалистът.
Това, разбира се, са скромни числа. От решаващо значение ще бъде компаниите да могат да предложат пълноценни автомобили на изгодни цени на развиващите се държави. По-голямата част от наличните в момента евтини коли се продават в Индия и Китай, където те могат да се купят и за еквивалента на 2000 евро.
В момента Китай е най-големият пазар за автомобили и бързо нараства. За развиващи се пазари, освен страните от БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай), се смятат и страни като Индонезия, Мексико, Малайзия и Тайланд. Това са развиващи се пазари, в които търсенето на евтини автомобили ще е най-голямо, пише още Die Welt.
И в Китай, където от самото начало на масовата моторизация скъпите коли се продават повече от добре, търсенето на евтини автомобили се очаква да скочи лавинообразно. В много градове на Китайската народна република гъстотата на трафика едва ли може да се увеличава с много, като в някои мегаполиси от 2011 г. насам има ограничения за продажбите на превозни средства, но в провинцията положението е различно.
„В рамките на 50 до 300 километра от центровете моторизацията на населението се развива много бързо. Колкото по-далече от центъра на мегаполосите е границата, толкова по-ниски са доходите на глава от населението и толкова по-голям е потенциалът за нискобюджетни превозни средства", казва Дуденхьофер.
Фактът, че производителите на евтини автомобили могат да бъдат успешни в дългосрочен план, само ако завършат гамата си автомобили с висококачествени модели, показват примерите на Dacia и Tata. Dacia продава добре моделите си, но компанията-майка Renault е всичко друго, но не и успешна. А Tata със своята Nano показа на пазара най-евтиния сериен автомобил в света, но продажбите са скромни. Дори индийците се съмняват в качеството на Tata - индийската компания просто не е известен автомобилен производител.
преди 12 години Много добре си го казъл, много показателни са и паркингите пред панелките. За мен е меко казано странно да караш кола за 100 000 и да живееш в панелка на 50 г. за 50 000. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Евтините коли ще доминират на световния пазар"----------------------------Ще си позволя да прогнозирам, че същото ще се случи и с жилищата. Досегашните, напомпани от кредити цени, ще останат завинаги недостижим мираж (за копнеещите по тях) и спомен от едно безвъзвратно отминало време на късогледи и *** икономически политики и решения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За алчността, глупостта, крадливия "бизнес" и дължината на "чергата" ни, си абсолютно прав. Кратко, точно и ясно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години колата си остава една купчина желязо като консервената кутия. така, че да хвърляш пари за кола си е хвърлени пари. Говоря за средния гражданин, а не за биснеса (макар и крадлив). средната класа все повече обеднява и да се изхвърляш с толкова пари за ИМИДЖ е ТЪПО. Всички знаеме руските коли макар евтини, груби вършеха работа на бащите ни. ДА това можехме да си позволим и това ползвахме а др. за да са горди ги отказваха и караха стари коли. по добре нов ЗАЗ отколкото старо ПОРШЕ. пък и който и левак да те удари няма да се дразниш толкова а си купуваш нова или ремонтираш. Алчността си е порок макар и да се опитваме да я подкрепим с др. мотиви. В Копенхаген се движат с велосипеди да работата си, а в България ходят с колата до центъра за да пият кафе. Тъпо, просто и без всякакъв смисъл, НО това си е за Българина ИМИДЖА а вкъщи зад стените яде хляб и лютеница. Глупостта не се лекува, но е ЗАРАЗНА. :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Е с това не мога да се съглася.По-скъпото много често излиза по-евтино. Например ако сравниш сандеро с поло и вземеш в предвид остатъчната ст-ст и други фактори цената се оказва подобна. Само дето в по скъпата кола ти трябва по-голяма първоначална инвестиция - е това си е съществен фактор де отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Висок клас пък с ниски екстри , китайците ще ги разбият. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Точно както нокиа бяха сринати от азиатските конкуренти. "Високия" им клас телефони падна в канала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар