Липсата на клиентски интерес в страдащата от дългова криза еврозона донесе на борещия се с финансови затруднения френски производител на автомобили PSA Peugeot Citroen значителен спад в продажбите. През първата половина на 2012 г. в световен мащаб продажбите са намалели с 13% до 1,62 млн. автомобила, обявиха от компанията днес.
В Европа продажбите спадат с 15% спрямо същия период година по-рано до 980 000 превозни средства.
Същевременно автомобилният производител отрече спекулациите на седмичния вестник La Tribune, че ще поиска спешни държавни заеми от френското правителство. Принадлежащият към общ европейски алианс с компанията-майка на Opel - General Motors, Peugeot се готви за нов кръг от спестовната си кампания.
„Франция, Испания и Италия са традиционно силни пазари за Peugeot и Citroen, но в момента са изпаднали в дълбока криза", се казва в прессъобщението на втория по големина автомобилен производител в Европа.
Дори и в Латинска Америка бизнесът на концерна със седалище в Париж не върви добре. По-специално, увеличаването на данъците за вноса в Бразилия доведе до спад на продажбите в Латинска Америка с 21%, докато целият пазар е в застой. Правителството на Бразилия драстично увеличи през последните месеци митата и данъците върху вноса на автомобили. Само онези, които произвеждат в страната, все още имат шанс да останат в бизнеса.
Импулси за растеж идват от Русия и Китай. В Русия Peugeot закара с около седем процента повече превозни средства до клиенти си, а в Китайската народна република са продадени дори със 17% повече. Тук компанията се опитва да разширява производството си.
Главният изпълнителен директор Филип Варен се опитва да изкара компанията отново на пътя към печалбите със строга програма за икономии, пише Ройтерс. Очаква се Варен да информира служителите за нови предстоящи съкращения още преди представянето на резултатите за полугодието на 25- юли.
Очакванията са компанията да закрие хиляди работни места и евентуално да затвори завод близо до Париж. Тези съкращения следват последните мерки, с които Peugeot ще се опита да спести 1 млрд. евро.
Компанията разчита на новите си модели, които Peugeot е насочил към по-платежоспособни клиенти. Французите планират и да увеличат производството в развиващите се пазари.
„Като се има предвид твърде сложния автомобилен пазар в Европа, нашата стратегия за завладяване на по-горните пазарни сегменти и глобално представяне на моделите ни става все по-важна", казва бранд мениджърът Фредерик Сен-Жур, цитиран от Ройтерс.
Преди два дни пък стана ясно, че германските органи за защитата на конкуренцията разследват световния алианс между американския автомобилен гигант General Motors Co., който притежава Opel, и френската компания PSA Peugeot Citroen. Федералната антимонополна служба се интересува по-конкретно от въздействието, което съюзът би имал върху доставчиците на авточасти.