Германският автомобилен концерн Daimler и японският му партньор Nissan разширяват сътрудничеството си и в областта на лекотоварните камиони и ще се снабдяват взаимно с такива в Япония, предаде Ройтерс.
Японското дъщерно дружество на Daimler - Fuso, и Nissan се споразумяха да разширят гамата на превозни средства в конкурентния пазар на лекотоварните камиони, обяви Daimler в петък в Щутгарт.
Fuso ще доставя своите камиони с пет тона брутно тегло Canter на Nissan, а от своя страна японският концерн ще доставя по-лекия си модел Atlas F24. В в резултат на сътрудничеството ще бъдат намалени разходите за производство и развойна дейност. Времето и обемът на доставките все още предстоят да бъдат договорени в детайли, добавя в съобщението си Daimler.
Германската компания и френско-японският алианс Renault-Nissan имат стратегическо партньорство и досега работят заедно преди всичко в автомобилния бизнес, както и при двигателите.
Fuso отдавна се счита за „проблемно дете“ в подразделението за камиони на Daimler, който печели преди всичко заради изключително печелившия бизнес с тежкотоварни камиони.
Измъчвана от ежегодно изтегляне от пазара на дефектни превозни средства, съкращаване на работни места и земетресението в Япония през миналата пролет, днес Fuso се опитва да достигне предварително определената граница от пет процента марж. Fuso е 90%-тна собственост на Daimler.
Чрез обявеното сътрудничество с Nissan Fuso би могла да използва синергиите и да предложи на клиентите си по-широко портфолио, твърди главният изпълнителен директор на компанията Алберт Кирхман. Извън Япония обаче двата производителя на автомобили ще продължат да вървят по различни пътища, тъй като особено в развиващите се пазари на Азия търсенето на камиони и микробуси се увеличава силно.
Япония пък се счита за до голяма степен наситен пазар, така че Fuso и конкурентите Hino, Isuzu и Сие се стремят да завладеят нови пазари като Южна Америка, Южна Азия и Африка. До началото на 2015 г. Fuso ще се опита удвои броя на изнесените превозни средства до над 200 000 камиони и автобуси.
Daimler задълбочава и съществуващото от 2008 г. сътрудничество с руския си партньор и производител на камиони КАМАЗ. Двете компании подписаха в петък лицензионно споразумение за производството на кабини за камиони. Mercedes-Benz ще доставя в бъдеще кабините за модела Axor, които ще бъдат следващото поколение камиони на КАМАЗ. „Още веднъж показваме, че нашата модулна система се изплаща", заявява изпълнителният директор на Daimler Truck Андреас Реншлер.
КАМАЗ и Mercedes-Benz вече произвеждат заедно камиони за руския пазар. В дългосрочен план могат да бъдат продавани над 20 000 камиона на година, снабдени с кабината на Mercedes Benz, прогнозират от Daimler.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми