Сред жертвите на политическите решения е и Audi. Дъщерното дружество на VW реши след дълго обмисляне да сглобява джипа си Q5 в Мексико. От там той ще се изнася в САЩ и в Бразилия. Защото с увеличаване на просперитета в Бразилия скача и популярността на така наречените модели SUV.
Сега концернът от Инголщад ще трябва да понамали надеждата си за масивен износ към Бразилия. С вносни мита от 35% Q5 има нищожен шанс за продажба. Горчиво разочарование за Audi, но също така и шанс за BMW: Ако мюнхенци се решат за фабрика в Бразилия, на местния пазар на джипове може би ще имат един конкурент по-малко.
BMW има добър шанс
Възможностите за производителите на автомобили в страната на Амазонка със сигурност са огромни. По брой автомобили Бразилия наскоро надмина Германия като четвърти най-важен пазар за коли в света.
Управленският консултант Roland Berger очаква, че още през 2015 Бразилия ще стане третият по големина автомобилен пазар след САЩ и Китай. Със само едно превозно средство на всеки шест жителя в момента Бразилия сега се смята за незадоволен пазар. За сравнение - в САЩ има пет пъти повече автомобили на глава от населението. Съответно розови са и перспективите за автопроизводителите в южноамериканската страна. До 2026 г. броят на продажбите на автомобили ще скочи повече от два пъти до 7,2 милиона превозни средства, изчислява консултантската компания KPMG. По този начин пазарът ще расте по-бързо в Бразилия, отколкото в Китай.
Това обаче няма да е бизнес за вносителите. Още през миналата година правителството увеличи вносните мита за автомобили с 30 процентни пункта. Дори производителите на автомобили, които произвеждат в Бразилия коли, чиято добавена стойност в страната е под 65%, ще се облагат с тези мита. Този процент е още по-голям, ако властите вземат под внимание само бъдещата стойност на автомобилите и частите за двигатели. Разходите в Бразилия за маркетинг или човешките ресурси, които досега са включени в сумата, може да не бъдат взимано под внимание. В замяна на това с по-добри шансове ще са автомобилните производители, които имат в Бразилия развойна и научна дейност, те дори ще получат данъчни облекчения.
Бразилия иска да измести Мексико от върха на износа
По този начин правителството иска да създаде повече, отколкото само работни места и силна индустрия на доставчиците. Бразилия трябва да стане износителят на автомобили за Северна Америка за сметка на Мексико Шансовете това да се случи не са никак лоши. Според KPMG две трети от експертите очакват, че Бразилия скоро ще бъде най-големият износител за Северна Америка. Само 30% виждат Мексико в тази роля.
Обуздаваният от бразилското правителство внос от Мексико засяга и концерна на Volkswagen, който в момента влага милиарди в разширението на производствените си мощности в Мексико. От друга страна VW е силен застъпник на протекционизма на Бразилия. Причината: Базираната във Волфсбург компания вече е на линия в Бразилия от десетилетия със своите собствени фабрики и е сред лидерите на пазара. Но все повече и повече тя трябва да се защитава срещу атаки от чужбина, защото относително силната бразилска валута реал улеснява бизнеса на вносителите. Така например през миналата година китайските производители успяха да увеличат дела на внесените превозни средства от два до почти десет процента и по този начин да изземат ролята за най-важен вносител от САЩ и Япония.
преди 12 години Все пак Бразилия е 5-тата по население страна в света и поради това има в изобилие от най-важния икономически ресурс на света (ежедневно потребяващ човек). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Уникална статия за това как държавата не само създава работни места, а създава качествени работни работни места.Особенно интересно е това как се определя каква част се произвежда на място. Поздравления на бразилското държавно управление и Инвестор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар