В четвъртък преди Петдесетница важни имена попадат в посетителския списък в централата на BMW в Мюнхен.
Политическа делегация от бразилския щат Санта Катарина е дошла на преговори с горните етажи на концерна за изграждането на нов завод. Остава „да се изяснят последните подробности", коментира с надежда компетентният управител на Санта Катарина. „В началото на юни ще бъде окончателното обявено точното място", казва той, цитиран в материал на германското икономическо издание Wirtschaftswoche.
Прогнозата е доста оптимистична. Въпреки че директорът на BMW Норберт Райтхофер обяви още през миналата година решението за строеж на нов завод в развиващия се пазар, преговорите между Бразилия и мюнхенския автомобилен производител оттогава се развиха доста трудно. Райтхофер ще вземе решение през следващите седмици. Сделката обаче съвсем не „почти подписана и подпечатана от BMW“.
„В момента проверяваме дали можем да произвеждаме изгодно в съответствие с разпоредбите на бразилците", казва мениджмънтът на BMW. „Това са трудни изчисления, тъй като правилата в страната имат твърде голямо влияние за покупката, производството, и в крайна сметка за възможностите за продажби".
Провалът на Daimler
Колебанието на мюнхенци е разбираемо. Защото възможният скок от река Изар до Амазонка е всичко друго, но не и доброволен. Правителството на Бразилия напоследък драстично увеличи митата и данъците върху вноса на автомобили. Само онези, които произвеждат в страната, все още имат шанс да останат в бизнеса. „През цялото време бразилците поставят летвата все по-високо", жалва се управителят на BMW. „Но Бразилия може да си позволи подобно поведение, защото страната е един от най-бързо развиващите се пазари на автомобили в света".
Колко рисковани са инвестициите в нови фабрики покрай Амазонка, показват провалените опити на другите. Аварийни кацания вече преживяха Daimler, Mercedes и Chrysler. Особено бизнесът с висококачествените автомобили изглежда труден. Така например през 2005 г. Daimler трябваше да спре производството на Mercedes A-Class след само шест години на производство поради липса на търсене. Бразилците не бяха спечелени от според тях дребния, но затова пък ултраскъп компактен автомобил с малка звезда на капака.
Горчиво решение за Мексико
Въпреки това Бразилия самонадеяно извършва атаки срещу чуждестранните автомобилопроизводители. През март като гръм от ясно небе дойде изявлението на Фернандо Пиментел, министър на икономическото развитие, че Споразумението за свободна търговия между Мексико и Бразилия в областта на леките автомобили ще бъде приключено. Това се отразява на компании като Volkswagen, Ford и Nissan, които произвеждат в Мексико и изнасят колите си от там до Бразилия. Мексико няма голям избор, освен неохотно да приеме замразяване на автомобили износ за Бразилия на средната стойност от последните три години.
За автомобилните производители в Мексико това е горчиво решение. В момента те са зависими от ръста на Големия брат на юг. Осем от десет превозни средства, произвеждани в Мексико, се продават в чужбина, все повече от тях в процъфтяващата Бразилия, вместо на север в Съединените щати. През миналата година производителите на автомобили в Мексико са удвоили своя износ за Бразилия до почти 2 млрд. долара, уточнява Wirtschaftswoche.
преди 12 години Все пак Бразилия е 5-тата по население страна в света и поради това има в изобилие от най-важния икономически ресурс на света (ежедневно потребяващ човек). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Уникална статия за това как държавата не само създава работни места, а създава качествени работни работни места.Особенно интересно е това как се определя каква част се произвежда на място. Поздравления на бразилското държавно управление и Инвестор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар