Германският производител на автомобили Opel очевидно спечели скептицизма на служителите си със своя нов корпоративен план. Председателят на надзорния съвет Карл-Фридрих Щраке потвърди след среща на борда в понеделник ангажимента си към основния завод в Рюселхайм, като гарантира запазване на производството поне до края на 2014 г.
Същевременно Щраке заяви, че в бъдеще моделът Astra ще бъде асемблиран само в два завода, предаде Ройтерс.
Председателят на работническия съвет Волфганг Шефер-Клуг заяви след среща с персонала, по време на която е бил и освиркан: "Настроението е напрегнато". Участието на министър-председателите на провинциите Хесен и Райнланд-Пфалц Фолкер Буфиер (ХДС) и Курт Бек (СПД) според него е знак на солидарност. „Има добри идеи за това как компанията може да бъде избутана напред", каза Шефер-Клуг. Въпреки това съществува допълнителна необходимост за обсъждане с ръководството.
Част от плана от десет пункта, който Щраке представи пред служителите, е и нова стратегия за мениджмънта.
„С оглед на очакваното търсене на автомобили икономически обосновано е наличието само на два завода за Astra", заяви главният изпълнителен директор. Ако два завода работят на три смени, това ще има много повече икономически смисъл, отколкото работа на три места на две смени.
От това изказване излиза, че скоро моделът Astra ще се произвежда само в Англия и Полша, но не и в Рюселхайм.
За сметка на това се появиха спекулации, че част от производството в Бохум може да се премести в основния завод, за да се гарантира по-пълен капацитет. Това обаче ще заплаши запазването на завода в Бохум, за чиято дейност също има гаранция до края на 2014 г.
Буфиер заяви, че едва през миналата есен е получил уверение от компанията-майка General Motors (GM) за това, че заводът в Рюселхайм няма да бъде затварян през следващите 15 години.
„Онова, което бе заявено през есента, трябва да важи и сега“, заяви министър-председателят на провинцията. Той призова Opel „бързо да внесе яснота“. В момента обаче не било уместно „да се говори за държавна финансова подкрепа“.
От представената от Щраке концепция става ясно, че до 2014 г. компанията ще вложи 11 млрд. евро в разработването на нови модели. Само през следващите 18 месеца на пазара ще бъдат изкарани три нови поколения двигатели.
Щраке отрича и спекулациите, че поделението за разработване в Рюселхайм ще бъде закрито, ако развойната дейност бъде преместена към партньора PSA Peugeot Citroen. "Ако решим да дадем развойния проект на Opel към PSA, в замяна ще получим в Рюселхайм проект на PSA", заяви той.
За да се гарантира още по-добро натоварване на заводите, се проверява дали част от производството на Chevrolet не може да се премести в Европа. Освен това за Opel трябва да се намерят и нови пазари. Ангажиментът в Китай, Русия и Турция ще бъде разширен, но засега износът не е достатъчен, за да се гарантира пълното натоварване на заводите на Стария континент. „Трябва да решим домашната си работа в Европа“, заяви Щраке.
преди 12 години Astra ще се конструира само в два завода ---Може да се произвежда или сглабя в два завода, но конструирането на автомобила се извършва само по време на проектирането :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар