В световен мащаб базираната в Мюнхен компания BMW е продала през април 145 505 автомобила от трите си марки BMW, Mini и Rolls-Royce. Това е със шест процента повече, отколкото преди една година, предаде концернът във вторник.
През предишните месеци продажбите се бяха увеличавали по-драстично.
През април добрите продажби на BMW на двата най-големи пазара на автомобили в света - Китай и САЩ, компенсираха спада в Европа, където продажбите, най-вече заради проблеми в засегнатите от дълговата криза държави, намаляват с два процента.
Председателят на Надзорния съвет на BMW Иън Робъртсън потвърди, че за цялата година производителят отново ще отчете рекордни продажби. След рекордните цифри през последното тримесечие и през април концернът се е намирал на правилен път.
През 2011 г. баварците продадоха 1,67 млн. коли в целия свят. За първите четири месеца на 2012 г. броят на новите доставки е 571 040 - ръст от близо 10% на годишна база.