През 1862 г. Адам Опел основава собствена фабрика за шевни машини, която по-късно се превръща в успешен производител на автомобили. В годината на 150-годишния юбилей, може би в най-трудния период в историята, основателят на компанията получава голяма чест: той ще даде името си за единия от лъчите надежда за компанията. Станалата известна с работното заглавие "Junior" малка кола ще се казва Adam, пише Wall Street Journal.
С Adam производителят иска да се наложи на силно конкурентния, но бързо растящ сегмент на малките автомобили. Дългият 3,70 метра автомобил, за който постоянно се появяват различни детайли в мрежата, ще бъде позициониран под Corsa.
В сравнение с най-малкия досега Opel, евтиният модел Agila, Adam няма да се цели толкова в ценовоориентирани клиенти, а ще бъде по-спортен и малко по-високо позициониран, като по този начин ще има и друга целева група.
Планира се Adam да започне да излиза от лентите на завода в Айзенах от началото на 2013 г. През лятото на 2010 г. Opel заяви, че заводът в Тюрингия ще стане най-важното производствено звено за концерна. В съществуващия от 1992 г. завод работят в момента около 1 600 служители и сега монтират триврата версия на Corsa.
Доскоро заводът страдаше от ниско натоварване и се считаше за кандидат за закриване. През последните години обаче Opel вложи около 190 млн. във фабриката, за да я подготви за асемблиране на Adam .
Тежка битка на пазара на малки автомобили
Сегментът на малките автомобили в Европа се характеризира с изключително силна конкуренция. Почти всички автомобилостроители са в сегмента, тъй като малките автомобили за във възход заради строгите регламенти за вредни емисии, претоварените градски центрове, както и високите цени на горивата. Volkswagen представи миналата година успешния Up.
Докато редица компании са затруднени да генерират добри приходи с производство на малки автомобили, през последните години все повече премиум производители се осмеляват да влязат на този пазар. През 2010 г., например Audi пусна на пазарите A1, а Mini на BMW вече е шлагер.
Adam е важна част от продуктовата офанзива на Opel, с която след години на загуби компанията иска да се върне отново в зоната на печалба. Ръководителят на Opel Карл-Фридрих Щраке заяви наскоро, че интересът към колата е изключително висок и подчерта значението на един успешен старт на продажби.
Откакто изключително важния за Opel европейски автомобилен пазар отново е в застой заради дълговата криза, компанията със седалище в Рюселхайм отчита загуби.
Само за последното тримесечие оперативната загуба е в размер на почти четвърт милиард долара. Така Европа остана единственият регион в света, в който компанията-майка General Motors е на червено. Оттогава марката с емблема на светкавица живее със страха от закриване на заводи и работни места. Вчера например стана ясно, че GM вероятно ще извади производството на модела Astra на Opel от завода в Рюселхайм.