Международния бизнес се превръща във все по-сложна задача за Ford и General Motors. Това е една от причините те да отчетат по-скромна печалба през тази година, пише в свой анализ Wall Street Journal.
В петък Ford ще предостави на своите инвеститори пръв поглед върху тенденциите за 2012 г. пред най-големия американски автомобилен производител. Анализаторите очакват, че Ford ще печели повече благодарение на местния пазар. В същото време обаче резултатът може да пострада заради по-слабия финансов сектор, по-високите данъци в САЩ и загубите в Европа и Азия.
При General Motors, която ще предостави доклада си за тримесечието на 3-и май, положението е подобно. Въпреки по-високите цени на бензина търсенето в САЩ се повишава. Но Европа остава проблем, а и в Южна Америка и Китай силната конкуренция натиска надолу печалбата.
Не всички области на двете детройтски корпорации обаче се движат в еднаква насока, твърди Питър Несволд, анализатор в Jefferies. „В Северна Америка има изненадващо добри резутати, но бизнесът в чужбина не допринася за печалбата.“
Анализатори, анкетирани от Thomson Financial, очакват, че през първото тримесечие Ford ще отчете печалба от 35 цента на акция, със 61 цента по-малко отпреди година. За GM очакванията са за оперетивна печалба от 1,38 млрд. долара при приходи от 36,2 млрд. долара. През миналата година концернът отчете чиста печалба в размер на 2 млрд. долара и приходи от 36,2 млрд. долара. Така според анализаторите печалбата на GM ще е 85 цента на акция.
През първото тримесечие в САЩ GM е продала 608 320 автомобила, с 2,7 на сто повече от преди година. В Китай продажбите се покачват с 8,7% до 745 152 автомобила.
Най-малкият от тримата детройтски играчи - Chrysler, не се вписва в тренда и в четвъртък отчете най-успешното си тримесечие, откакто преди три години подаде молба за защита от фалит. Chrysler също прави по-голямата част от своя бизнес на изпитващия истински бум американски пазар.
Печалбата на Chrysler се учетворява до 473 млн. долара, чистата оперативна печалба е в размер на 740 млн. долара, което представлява ръст от 55%. За същия период продажбите на коли и камиони в Северна Америка са се повишили с 40% до почти 400 000 единици. В световен мащаб компанията увеличава продажбите си с една трета до 523 000 коли. Приходите се повишават от 13 на 16,4 млрд. долара.
преди 12 години Качеството и разходът на гориво ги правят тотално глупави за покупка в цял свят,а на месно ниво ниската им цена е определяща и затова без държавата отдавна нямаше да ги има отговор Сигнализирай за неуместен коментар