Емирство Абу Даби иска да се оттегли от участието си в автомобилния концерн Daimler. Държавният фонд Aabar ще се оттегли от базираната в Щутгарт компания, предава Ройтерс, като се позовава в четвъртък на два независими източника. Преди това и Manager Magazin писа за тази възможност.
Раздялата може да се случи чрез опционни договори, а в момента се водят преговори за условията за излизане. Инвестиционен банкер е заявил, че Aabar от дъгло време насам е обмислял изтегляне от Daimler.
Цената на акциите потеглиха надолу след публикуването на информацията, губейки 2,7% от вчерашната си стойност. Представители на Aabar не са открити за коментар, а в Daimler отричат за предстоящото излизане. „Ние нямаме доказателства, че Aabar планира да намали дела си в Daimler", каза говорителят.
„Не е имало разговори с нас“, добавя той. Aabar в момента държи девет процента от правата на глас в щутгартския автомобилен производител. „Делът остава 9,04%", каза говорителят на концерна. Daimler и Aabar ще продължат сътрудничеството си не само при производството на автомобили, но и по отношение на Формула 1.
Държавният фонд е най-големият единичен акционер в Daimler - включително и чрез акции на трети лица, за които Aabar има право на реституционен иск. Почти седем процента се държат от държавата Кувейт. Aabar влезе в Daimler през март 2009 г. и предостави на изпитващия по онова време затруднения концерн почти два милиарда евро.
Тогава държавният фонд плати по 20,27 евро на акция, като посочи, че инвестицията е дългосрочна. Междувременно германските луксозни автомобили отново започнаха да се радват на засилено търсене, а цената на акцията се увеличи двойно до 41,65 евро.
В началото на април Абу Даби вече се освободи от своето седемпроцентно участие в партньора на Daimler - Tesla Motors. Чрез продажбата на борсата на тези акции държавният енергиен концерн Abu Dhabi National Energy (TAQA) реализира печалба от 113 млн. долара. Daimler разработва в сътрудничество с Tesla литиево-йонни акумулатори за превозни средства и участва със 7,8% в американския производител на електроавтомобили.
Aabar пък държи 40% от отбора на Mercedes във Формула 1. В хода на започналото през 2010 г. партньорство с Renault Nissan и този алианс придоби 3,1% в Daimler. 66,5% от акциите се държат от институционални инвеститори, а останалите 20,4% - от частни инвеститори.
преди 12 години те влагат парите си от петрол в автомобилни концерни така 4е да има бъдеще петрола и да няма отка4ане от това статукво....картел, световна конспирация, заговор срещу 4ове4еството...коя е следващата дума в тази поредица от градация? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години сетете се кога ще има масови и евтини електро коли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години не разбирате ли?страни производителки на петрол са съсобственици на големи автомобилни производители......ха сега сетете се кога ще има евтини и масови и коли който напълно превъзхождат бензиновите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ... Обаче ако е вярно, значи арабите са надушили нещо дето ние тука, в Европа ще го разберем по-къно ... Щото трябва да се видим отстрани за да разберем ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Колега, когато става дума за Daimler думичката"затруднения" се цензурира автоматично от системата ...! отговор Сигнализирай за неуместен коментар