Най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen възнамерява да се включи пълноценно в борбата на по-ниския ценови сегмент. В плановете на концерна влиза разработването на напълно нов бранд, в който да реализира опита си в тази област.
Автомобилите ще струват между 5 000 и 7 000 евро, а специална версия на Polo вече е в подготовка, заявява в интервю за специализираното списание „auto motor und sport“ Улрих Хакенберг, ръководител на развойния отдел.
Тези автомобили обаче няма да се появят на пазара под името Volkswagen, а ще бъдат лансирани „като собствена марка“, добавя Хакенберг.
Със Skoda и Seat концернът вече притежава две марки, които използват техника от концерна, но предлагат автомобилите на значително по-ниски цени от сравнимите модели на VW. Но очевидно не достатъчно евтино.
Skoda не може да се противопостави на ценовите шлагери на Dacia, която е част от алианса на Renault и Nissan. Така например евтината марка пуска на пазара евтин ван, подобен на Touran, на цена от 10 000 евро. Дори и значително по-малката Skoda Roomster струва поне 13 150 евро в Германия.
„Със създаването на новия бранд смятаме да превземем пазарния сегмент в диапазона между 5 000 и 7 000 евро, заяви Хакенберг. „За да успеем, изходът е един - да извадим от един автомобил всичко излишно, за да може той да стане достъпен за всички и същевременно да си остане истински автомобил".
Да се правят коли в ценовата категория между 5 000 и 7 000 евро е „истинско предизвикателство“. Производителите трябва много внимателно да проверяват от какво може да се спести.
Като цяло през изминалата година VW е работил интензивно в развиването на изгодни автомобили, заявява Хакенберг. „Вложихме много усилия и ще направим добри предложения на пазарите“.
По принцип колите за развиващите се пазари трябва да са оборудвани по друг начин, отколкото тези в индустриалните страни. „Когато говорим за развиващи се пазари, колите трябва да са по-големи и по-евтини“, заявява Хакенберг. „В Бразилия малкият Up трябва да има пет места и по-голям резервоар.
В Индия в момента VW предлага на пазара специална версия на малкия Polo, която се предлага за около 7 000 евро. За Китай VW планира още по-евтин модел. За сравнение сходният модел на Dacia - Sandero, в Германия се продава за 6 790 евро.
Към момента в Германия най-евтиният модел с марка Volkswagen е хечбекът Polo с 1,2-литров мотор във версията Trendline. Той струва 12 450 евро.