Японският автоконцерн Nissan иска да върне към живот своята известна марка от миналото Datsun. С нея трябва да бъдат привлечени замогващите се клиенти в бързо разрастващите се нововъзникващи пазари, пише Wall Steet Journal.
Японският автомобилен производител постепенно премахна марката преди почти 30 години. Сега компанията иска да спечели точки с познатото име на Datsun, като произвежда малки, спортни и достъпни автомобили за младите шофьори в нововъзникващите икономики.
„Datsun е част от нашето наследство и сега ще бъде част от нашия растеж ", заяви Карлос Госн, изпълнителен директор на Nissan и на неговия френски партньор Renault, в Джакарта.
Столицата на Индонезия е фиксирана точка в стратегията на Datsun. Планът предвижда през 2014 г. по улиците на Индия и Русия да се появят първите автомобили с това лого. Госн обяви, че е избрал страната, за да обяви вече дълго витаещите слухове, за да акцентира върху значението на пазара в Югоизточна Азия. Според мениджъра Nissan ще инвестира 400 млн. долара там, удвоявайки производствения си капацитет до 250 000 автомобила годишно.
Nissan планира да покачи пазарния си дял от световния пазар на автомобили от 5,8% в момента до 8% в следващите пет години. За да постигне това в концерна са решили да изтупат нафталина от Datsun.
„Ние виждаме в развиващите се пазари възможност за ръст в по-ниския ценови сегмент. Повторното възраждане на Datsun ни позволява да се включим по-добре на тези пазари", казва и Саймън Спрул, маркетинг директор в Nissan.
Докато целевата група на Nissan са клиенти от средната категория, а на Infiniti – от най-платежоспособната, то Datsun трябва да бъде позициониран в най-долната част на ценовия диапазон, без обаче да се навреди на имиджа на другите марки. Според мениджърите колите трябва да са с цени между 5000 и 6000 долара, което е половината от цената на най-изгодния Nissan.