Продажбите на автомобили в Европа са отбелязали най-големия си спад за последните три години през февруари. Като причина за това се посочват неясните перспективи пред икономиката, които карат потребителите да се въздържат от закупуване на скъпи и трайни стоки, пише Bloomberg.
През февруари в Европа са били регистрирани 923 381 автомобила, което е с 9,2 на сто по-малко спрямо същия месец на предходната година, съобщават от Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА). За първите два месеца пък регистрациите са 1,93 млн., което е 7,8 на сто спад на годишна база.
Продажбите във Франция са се сринали с цели 20 на сто, а в Италия са намалели с 19 на сто. Германия продължава да се откроява като остров на стабилността, като през февруари регистрациите са 224 318 – в близост до равнището от миналата година.
Сравнително силно представяне през февруари са имали германските производители на автомобили. При Daimler продажбите са нараснали с 5,2 на сто до 44 959 автомобила. При BMW пък има спад от 0,3 на сто до 49 722 автомобила.
При Peugeot Citroen и Renault са отчетени спадове на продажбите от съответно 17 и 24 на сто на годишна база. При италианската компания Fiat понижението е 17 на сто.