Германският автомобилен производител Audi има срок до средата на април, за да финализира своята оферта за закупуване на Ducati. Според източници, свързани с автомобилната компания, покупната цена ще бъде около 250 - 300 млн. евро (обявената по-рано сума от 800 млн. евро бе коригирана), което е малко повече от дълговете, които има производителят на мотоциклети, сочи последната информация по темата на специализираното издание Car Magazine.
Закупуването на мотоциклетна марка е част от проекта „Eagle“, сътворен от председателя на Надзорния съвет на VW Фердинанд Пиех, който възнамерява да възроди друга легендарна германска марка - Horex. NSU е също марка, свързана с Audi, но очевидно тя няма да бъде върната към живот.
С Ducati германският концерн най-сетне ще постигне многократно визираната от Пиех цел от 12 марки. Портфолиото на немците включва марките Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, лекотоварните Volkswagen и камионите Scania и MAN.
Ducati пък бе свързана с Ferrari и поглъщането на италианския производител от VW би имало предимство за германците от гледна точка на инвестиции и достъп до нови технологии. Ухажването между Ducati и Audi датира от четири години, но сега е най-реално да бъде финализирано.
Наскоро имаше и други заинтересовани от Ducati. Сред потенциалните купувачи все още са индийските Mahindra и Hero, както и Daimler. Спекулации се носят също така за BMW и Harley Davidson.
Тенденция е автомобилни производители да притежават марки за производство на мотоциклети. BMW Motorrad съществува от близо 100 години, мотори правят Peugeot и Honda, а Smart, Renault и Nissan също са се насочили в тази област. По този начин марките привличат млади хора, които стават бъдещи потенциални купувачи на автомобилите.
Ducati продава около 35000 – 40000 мотоциклета годишно. Моделите имат солидна репутация на луксозни, бързи и надеждни мотори.
Още новини от света на автомобилния бранш четете в Automedia.bg