IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автономните превозни средства – от Леонардо до Googlemobile

Невада вече разреши колите-роботи, наред е Калифорния

14:38 | 02.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Гугъл-мобилът може да се ориентира добре дори в оживен град като Сан Франциско. Снимка: Google</p>

Гугъл-мобилът може да се ориентира добре дори в оживен град като Сан Франциско. Снимка: Google

Приключенията на италианците

Докато американците водят битки в пустините, на Стария континент продължават изследванията и се постигат все по-сериозни резултати при пробег на автономна машина. Екип изследователи от Университета в Парма създава своя проект VISLAB, с който през 2010 г. изминава 16 000 км – от Парма до Шанхай, точно за 100 дни.

Пътешествието е съпътствано с няколко куриозни ситуации. При преминаване през Русия екипажът слиза от колата, но забравя да изключи системата за управление. Машината потегля сама и трябва да бъде догонена и спряна. Малко след това колата е спряна от полицай за нарушение. Служителят на реда едва не припада, след като вижда, че няма на кого да напише глобата.

„Шели“ катери планините

Автономното Audi TTS е кръстено „Шели" в чест на Мишел Мутон. Като пилот на Audi французойката печели надпреварата Pikes Peak International Hillclimb. Шели е дело на екипа от Станфорд, ръководен от Крис Гердъс. Машината е изпробвана по време на изкачването на Пайк Пик, което роботът изминава за 27 мин.

В същото време най-доброто постижение на автомобил, управляват от човек, е 17 минути. Ако отбележим обаче, че за първото изкачване на Пайк Пик (12.24 мили) с автомобил през 1901 г., са били нужни над 9 часа, резултатът си е отличен. 

Google на колела

До момента автопаркът на Google, който се състои от 7 автомобила на базата на Toyota Prius, е навъртял повече от 140 000 мили. Машините участват в състезанието Darpa Grand Challenge, като използват информация от Google Street View. Тя се комбинира с информацията, идваща от камерите и оптичните системи, изучаващи природни явления, както и специален радар. Изпитанията показват, че гугъл-мобилът, както вече го наричат, може да се ориентира добре дори в оживен град като Сан Франциско.

Поне засега обаче в него винаги има човек, който при необходимост може да овладее ситуацията на пътя. От Google са убедени, че технологията им е безопасна и в същото време много екологична. В Невада, чийто губернатор Брайън Сандовал лично изпробва машината, се съгласиха и приеха закон, който позволява автономни машини да се движат в щата. В Калифорния все още обмислят подобно решение.

Още новини за автомобилния бизнес четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още