IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-скъпите автомобили на 2012 година

Комбинацията от редките и същевременно даващи висока производителност материали, както и ограниченият брой на производство, прави тези коли истински бижута

11:50 | 07.12.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Шведската Koenigsegg Agera R струва&nbsp;1,5 млн. долара за базовата версия.&nbsp;<em>Снимка:&nbsp;Koenigsegg &nbsp;</em></p>

Шведската Koenigsegg Agera R струва 1,5 млн. долара за базовата версия. Снимка: Koenigsegg  

Отговорът е в комбинацията от редките и същевременно даващи висока производителност материали, като въглеродни влакна, сребърни детайли в гарнитурата, керамични спирачки, екзотичната дървесина, както и изключително ниския брой на производство (като Ferrari 599X, която се прави само по поръчка и то само с покана).

Но това не е всичко. Смяна на гумите може да струва стотици хиляди долари заедно с таксите. Някои клиенти пък изискват специално място за багаж в предно разположените багажници, а цената за това е 30 000 долара. А моделът Zenvo ST1 например трябва да бъде изпращан до Дания при всеки основен ремонт.

За хората, които купуват тези автомобили, цената всъщност не е проблем. Франц-Джоузеф Пефген, главен изпълнителен директор на Bugatti, потвърди това, когато компанията представи своята Supersport през 2010-та.

"Тази криза не може да отдалечи купувачите на Bugatti от това, да си купят кола по финансови причини," каза Пефген тогава.

Вземете например струващото 1,8 млн. долара ST1. Заедно с оцененото на 845 000 долара Porshe 918 Spyder, те вероятно са извън вашия ценови диапазон. Но датското бижу е хванало окото на руските милиардери - поне засега.

„Първият, заплатил депозита от 500 000 долара за ST1, беше заможният Слав, който поиска персонализирана синя боя и джанти от въглеродни влакна“, казва Боби Хан, президентът на базираната в Ню Джърси Emporio Motor Group. Това е и единственото представителство в САЩ, което ще продава колата.

Хан казва, че се е опитал да разубеди руснака за джантите - една малка дупчица и цялото колело би имало нужда от смяна, но клиентът не искал и да чуе за това.

“Той каза - искам го, защото го искам“, споменава Хан.

Желанието е разбираемо: ръчно изработен 8-цилиндров двигател с 1,250 конски сили, който ускорява от 0 до 97км/ч за 2,9 секунди. Максималната скорост на ST1 достига 375км/ч. Колата е с нестандартно задвижване на задните колела и 7-степенна ръчна скоростна кутия. Цялата каросерия на колата е от карбонови влакна.

Ще бъдат произведени само 15 модела от ST1, три от тях са запазени за шоурумите в САЩ. Тези екземпляри вече генерираха достатъчно интерес от високопоставените личности, както бихте и предполагали, но по-голямата част от купувачите ще останат в анонимност.

“Вече имаме списък с чакащи”, казва Хан.

Последна актуализация: 19:43 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още