Отговорът е в комбинацията от редките и същевременно даващи висока производителност материали, като въглеродни влакна, сребърни детайли в гарнитурата, керамични спирачки, екзотичната дървесина, както и изключително ниския брой на производство (като Ferrari 599X, която се прави само по поръчка и то само с покана).
Но това не е всичко. Смяна на гумите може да струва стотици хиляди долари заедно с таксите. Някои клиенти пък изискват специално място за багаж в предно разположените багажници, а цената за това е 30 000 долара. А моделът Zenvo ST1 например трябва да бъде изпращан до Дания при всеки основен ремонт.
За хората, които купуват тези автомобили, цената всъщност не е проблем. Франц-Джоузеф Пефген, главен изпълнителен директор на Bugatti, потвърди това, когато компанията представи своята Supersport през 2010-та.
"Тази криза не може да отдалечи купувачите на Bugatti от това, да си купят кола по финансови причини," каза Пефген тогава.
Вземете например струващото 1,8 млн. долара ST1. Заедно с оцененото на 845 000 долара Porshe 918 Spyder, те вероятно са извън вашия ценови диапазон. Но датското бижу е хванало окото на руските милиардери - поне засега.
„Първият, заплатил депозита от 500 000 долара за ST1, беше заможният Слав, който поиска персонализирана синя боя и джанти от въглеродни влакна“, казва Боби Хан, президентът на базираната в Ню Джърси Emporio Motor Group. Това е и единственото представителство в САЩ, което ще продава колата.
Хан казва, че се е опитал да разубеди руснака за джантите - една малка дупчица и цялото колело би имало нужда от смяна, но клиентът не искал и да чуе за това.
“Той каза - искам го, защото го искам“, споменава Хан.
Желанието е разбираемо: ръчно изработен 8-цилиндров двигател с 1,250 конски сили, който ускорява от 0 до 97км/ч за 2,9 секунди. Максималната скорост на ST1 достига 375км/ч. Колата е с нестандартно задвижване на задните колела и 7-степенна ръчна скоростна кутия. Цялата каросерия на колата е от карбонови влакна.
Ще бъдат произведени само 15 модела от ST1, три от тях са запазени за шоурумите в САЩ. Тези екземпляри вече генерираха достатъчно интерес от високопоставените личности, както бихте и предполагали, но по-голямата част от купувачите ще останат в анонимност.
“Вече имаме списък с чакащи”, казва Хан.