При толкова голям бизнес успех не е никак чудно, че името на директора на Ferrari Лука ди Монтедземоло беше спрягано дори за следващия премиер на Италия.
Постът можеше да му бъде поверен, все пак 64-годишният мениджър ръководи такова събитие, като Световното първенство по футбол през 1990 г., докара екипа на Ferrari до непознати досега висини на Формула 1, самият той бе пилот и е отговорен за най-голямата част от печалбата на концерна-майка Fiat (10% от компанията принадлежат на фамилията Ферари).
През 2010 г. печалбата беше 300 млн. евро, а до края на септември 2011 г. - 212 млн. евро, пише в свой обзорен материал Frankfurter Allgemeine Zeitung. От началото на 2011 г. са били продадени 5165 автомобила с марката Ferrari, което е ръст от 12,3% на годишна база.
Очакванията за цялата година са за продажба на почти 7000 коли, което ще е най-добрата година на Ferrari за всички времена.
Успехът не е случаен. Монтедземоло, който е от 20 години на кормилото на базираната в Маранело компания, знае как хитро да свърже Формула 1, ентусиазма на феновете към неговата марка и нуждите на водачите на Ferrari.
Междувременно 50 магазина Ferrari по целия свят допринасят за печалните, в Абу Даби под лиценз е създаден огромен парк за отдих (Ferrari World), който толкова интензивно рекламира марката, че там известният ресторант Ferrari (на входа на Маранело) може да се намери в копие 1:1.
Ferrari-World всъщност е най-големият закрит тематичен парк в света.
В магазините всеки може да помечтае на собственото си Ferrari и купи малък модел за 38 евро, ако парите не стигат за един истински състезателен автомобил от Маранело. А фактът, че все повече хора правят банкови трансфери за 180 000 евро до Северна Италия, за да станат собственици на супер спортен автомобил, е свързан с несъмнено очарователната технология и мощта на Ferrari, но естествено и с нарасналото в някои страни търсене на престижни обекти.
Китай бързо стана вторият по важност пазар за Ferrari. 542 спортни автомобила са били доставени там от началото на 2011 г. Основният пазар обаче в средносрочен план ще остане Северна Америка. Досега там са били продадени 1436 автомобила.