IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Когато електромобилът срещна мотоциклета

Електромобилът с две места Renault Twizy е екологична смесица между мотор и автомобил

16:57 | 28.04.11 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">
	Двуместният електромобил вече може да се види по улиците на Франция.</p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">
	<em>Снимка:</em> Renault</p>

Двуместният електромобил вече може да се види по улиците на Франция.

Снимка: Renault

Колата ви е твърде скъпо удоволствие, или пък смятате, че не вози меко. Велосипедът ви не е сигурен или удобен? Ако мислите така, значи е време да наминете през дилърите на Renault. С поглед в бъдещата урбанизирана мобилност френският концерн представя нова концепция - лекият Twizy е смесица между мотор и автомобил. Той се задвижва от електромотор и в базисния си вариант струва 6990 евро. Това го прави и най-евтиния електромобил на пазара до този момент, пише Handelsblatt.

Мъникът вече е по пътищата във Франция от март, а в останалите европейски страни, включително и в България, се очаква да бъде пуснат в продажба в началото на следващата година.

Автомобилът е доста дребен – 2,32 м дължина и 1,19 м ширина – доста по-малък и от също двуместния Smart на Mercedes. Слабият силует взаимства от мотоциклетите, а четирите си колела и седалките – от автомобилите. Наистина, двамата пътници са настанени един зад друг, но за сметка на това седят на удобни седалки.

Шофьорът разполага с конвенционален волан, а в областта на краката са разположени два нормални педала. Зад задната седалка французите са монтирали електродвигател, който задвижва задните две колела. В базисната версия моделът може да развие до 45 км/ч с мощност 5 конски сили.

Тези ограничения обаче са избрани съвсем умишлено от инженерите. Защото така в много европейски държави Twizy може да бъде каран и от 16-годишни без книжка. Който пък е пълнолетен и е издържал шофьорския си изпит, може да предпочете по-силен вариант. Като например този с 15 kW/20 PS и скорост до 80 км/ч.

Двата модела използват литиево-йонен акумулатор, монтиран под седалката на шофьора с капацитет от 6 kWh. В градски условия това ще стигне за поне 100 км, обещава производителят. След това Twizy трябва да бъде зареден, като това ще отнеме едва 3 часа и половина.

Колата, разбира се, има и доста недостатъци. Така например при лошо време двуместната кола е също толкова неприятна, като всяка една Vespa. За багаж пък почти няма място, освен малки кутийки вляво и вдясно от волана и една по-голяма зад задната седалка.

За да се постигне ниската цена, французите са се отказали от редица удобства, като парно, климатик и дори сервоуправление. Има какво да се желае в по отношение на сигурността. Наистина, във волана има еърбег, но пък ABS или дори ESP не са предвидени.

Вижте и фотогалерията тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 1
excelerator
преди 13 години
че даже срещу кметството, не е като да може да се обърка :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
excelerator
преди 13 години
Относно caption-a под снимката: Не знам за по улиците на Франция, специално тази снимка си е от улиците на Виена както и да го погледнеш =)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
Боян
преди 13 години
ми 14 000 лева не са малко, но като гледам поне батерията е също малка, т.е. евтина, така че колата за работа си е идеална и дори и за ученици и гаджето може да сложиш отзад
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
Dimitar_Dimitrov_1
преди 13 години
Smart май беше на Mercedes, а не на BMW
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още