Десет японски компании възнамеряват да използват многобройните автомати за безалкохолни напитки по тротоарите на японските градове и като своеобразни колонки, където да могат да се зареждат електрически автомобили, пише AFP.
Консорциумът включва един от големите производители на автомати за безалкохолни напитки в страната Forking и Panasonic Electric Works, която ще разработва заедно със свои конкуренти зарядните устройства за електромобилите.
Forking е обвързана с компании, които притежават заедно около 1,2 млн. автомати в Япония, или около половината от всички в страната. Компанията планира да инсталира около 10 хил. модула за зареждането на автомобили към автоматите за безалкохолни напитки през първата година от проекта.
Целта на компаниите е да предложат услуга, с която да се ускори значително развитието на инфраструктурата, необходима за разпространението на електромобилите.
Модулът за зареждане на електромобили ще използва електричеството, системата за плащане с монети и достъпът до електропреносната мрежа на самия автомат, а данните ще се изпращат до отдалечен централен сървър.
Проектът официално ще започне в края на март. В Япония има 2,5 млн. автомати за напитки, от които голяма част са на открито.
Телекомуникационните компании SoftBank Telecom и SoftBank Mobile също участват в консорциума, като ще подсигуряват телекомуникационните услуги за свързване на системите за таксуване.
Редица големи автомобилни компании като Nissan залагат на това, че електромобилите ще изместят превозните средства с бензинови двигатели от пътищата след време. Мнозина обаче посочват, че липсата на мрежа за зареждането им е основна пречка за разпространението на електромобилите.