Брандът Mini на BMW, известен с колите си с ретро визия, вече се цели и към друга категория потребители – тези, които предпочитат семейните автомобили. Новото не чак толкова мини Mini ще има четири врати и ще бъде най-големият по размери модел на бранда, правен някога.
„Главната ни цел е да открием изцяло нова целева група от потребители“, казва продуктовият мениджър на Mini Ханс-Йоахим Лионхард в интервю, цитиран от Bloomberg. “Младите семейства с деца, младежите, които поддържат спортна визия, съвременните хора – всеки вече може да кара Mini”.
Моделът Countryman е част от подновяването на цялото портфолио на бранда Mini, който BMW върнаха на пазара през 2001г. след продажбата на губещата MG Rover Group. От тогава компанията е продала 1,7 милиона коли от марката и използва Mini да привлича клиенти, които по-късно биха имали интерес да закупят по-скъпите и луксозни модели на BMW.
“BMW е изградила бранда Mini много успешно за последните десет години, но той трябва да бъде развит“, казва Стефан Братзел, директор на Центъра за Автомобили в Университета за приложна наука в немския град Бергиш Гладбах. „Брандът Mini винаги се е свързвал с последователите на модата, с материалистичното общество. Проблемът с тези хора е, че те са пренаситили и бързо и лесно преминават от един продукт на друг“.
Countryman, който разполага с площ за багаж в задната част на купето и с доста повече място за пътниците, ще се появи в продажба на 18 септември в Европа. Началната му цена ще започва от 20 200 евро. Според Братзел семейният вариант на малката кола ще съставлява около 20% от продажбите на Mini.