Bayerische Motoren Werke (BMW) AG, най-големят производител на луксозни автомобили в света, Audi на Volkswagen AG и Dailmler AG ще се опитат да противодействат на спада в продажбите в Германия, като развият пазара в Китай, съобщава Bloomberg.
От Audi са продали 53% повече коли в Китай през юли в сравнение с година по-рано, докато Daimler, вторият най-голям производител на луксозни коли в света, са утроили продажбите на Mercedes-Benz на 14 500 броя, а тези на BMW са достигнали до 13 852 броя, съобщиха от компанията в началото на август.
На този фон, продажбите на Audi и Mercedes в Германия са спаднали на годишна база, докато тези на BMW са нараснали с 4%.
Търсенето на луксозни коли в Китай може да изпревари това по целия свят през 2010г. заедно с цялостното по-добро представяне на пазара за луксозни стоки в страната.
Търсенето на автомобили от висок клас в Китай може да надмине ръста на целия автомобилен пазар през 2010 година, тъй като увеличаващият се брой заможни китайци подкрепя продажбите.
От компанията за изследване и проучване на пазара J.D. Power&Associates смятат, че продажбите на луксозни автомобили в страната ще нарастват с двойно по-висок темп от автомобилния сектор като цяло до 530 хил. единици тази година. През 2015 година пък продажбите могат да достигнат 1,1 млн. броя.
„Слаба конкуренция, много силен растеж и желание на местното население да харчи. Тази комбинация е просто експлозивна“, казва Майкъл Дюн, президент на компанията за проучвания на автомобилния пазар Dunne&Co. Богатите китайци „показват успеха пред приятелите си, семейството и колегите с колите, които карат“, обяснява още Дюн.
Продажбите в Китай помагат на немските автопроизводители да увеличат печалбата си въпреки факта, че продажбите в Европа – техният най-важен район за доставки, са нараснали само с 0,6% за първите шест месеца на годината .
Регистрациите на нови автомобили в Германия са спаднали с 30% през юли, показват официалните статистически данни.
През последното тримесечие Volkswagen обяви най-голямата си тримесечна печалба от две години насам, което се дължи основно на търсенето на моделите Audi в Китай.
Ръстът на продажбите на Audi в Китай задминава този на други пазари на компанията, обяви тя в началото на август. Моделите Q5SUV и A8L седан са с ръст на търсенето от 53% до 20 537 броя в Китай, а като цяло по света продажбите на бранда са се повишили със 7,7%.
BMW, които продават моделите от 3-та, 5-та и 7-ма серия в Китай, съобщават за най-висока тримесечна печалба за последните две години и половина. Продажбите в Китай са нараснали двойно през първата половина на годината и са формирали около 11 на сто от всички продажби на компанията, обясни финансовият директор на BMW.
Очаква се продажбите на луксозни автомобили в страната да продължат да нарастват, тъй като се увеличава и броят на богатите китайци, а автомобилните компании много активно започват да предлагат в страната последните си модели, казва Джени Гу, анализатор в шанхайската J.D. Power.
“Ръстът на продажбите на луксозни коли ще се забави, тъй като базата нараства, но все пак растежът ще е по-бърз в сравнение с цялостния автомобилен пазар", добавя Гу.