Плановете на Испания до края на 2010 г. да има по пътищата си близо 2 000 електроавтомобила изглежда ще се провалят. Цифрите засега сочат, че от началото на годината са били продадени едва 16 броя.
По данни на спонсорирания от правителството проект за електрически автомобили и вятърна електроенергия REVE (Regulación Eólica con Vehículos Eléctricos), за тази година са били продадени едва 15 коли, заедно с една за изминалата година.
През април министър-председателят на Испания Хосе Луис Родригес Сапатеро обяви, че правителството ще инвестира 590 млн. евро в производството на електрически автомобили за следващите две години.
Планът играе ключова роля в стратегията на правителството за стимулиране на испанската икономика и превръщането й в щадяща околната среда. За целта в близките 4 години из пътищата на южната страна трябва да бъдат изградени 500 станции за зареждане на електромобилите.
Според планове на държавниците до 2014 г. по улиците на страната трябва да търкалят гуми близо 250 хиляди возила с батерии и захранвани от електрическата мрежа.
Според RAVE слабите продажби засега не са повод за притеснение. „Числата показват, че нещата, които се случват тук, са подобни на това, което е станало в зората на персоналните компютри и мобилните телефони“, казват от програмата.
„Първите модели са скъпи и с малко опции, ето защо първоначалните продажби са ниски“.
16-те модела, продадени в Испания, са произведени от норвежкия производител на автомобили Think, един от лидерите на пазара в този сектор. Повечето от колите са двуместни и са на цена от 30 хил. евро, а правителството субсидира покупката на екоавтомобил с до 6 000 евро, съобщава изданието CBS5.Те вдигат до 110 км/ч и могат да изминат до 180 километра с едно зареждане.
Електрическите и хибридните коли стават все по-популярни из Европа и останалия свят по екологични причини. Електрическите возила са малки и удобни за управление в големите градове, където трафикът обикновено е доста натоварен. Производителите обаче се опасяват, че разходите за направата им ще трябва да се минимизират, ако този тип превозни средства станат популярни сред потребителите.
Освен Think, на автомобилния пазар често споменавани са и имената на General Motors, Nissan и Renault, които разработват електрически автомобили за масовия потребител.