Като резултат от големите апетити за луксозни стоки в Абу Даби богатото на петрол емирство се превърна във вторият по големина пазар в света на Rolls-Royce. За последните шест месеца местните дистрибутори на марката са отчели драстичен ръст в търсенето на возилата – с близо 200% на годишна база, съобщава финансовото издание Arabian Business.
От компанията дистрибутор обаче са обяснили, че политика на фирмата е да не разкрива точния брой на продадените коли.
Към края на миналата година най-големият пазар за автомобилите Rolls-Royce бяха САЩ, следвани от Великобритания. В настоящата информация не се посочва коя от двете страни е останала в края на Топ 3 след излизането на Абу Даби на второ място.
Според дилърите ръстът се дължи на представянето на новия Rolls-Royce Ghost и все още стабилното търсене на известния Phantom. Най-скъпите модели от тази марка, направени по поръчка, са продадени именно в емирството.
Освен за колите от марката Rolls-Royce, в Абу Даби не жалят пари и за табелки на автомобилите си. Първите три най-скъпи номера се „возят“ по улиците именно на емирството.
Третият най-скъп номер в света, според сайта DemonPlates, на който е изписана само цифрата 7, е продаден на жител на емирството за „скромната“ сума от 17 млн. дирхама (близо 4,6 млн. долара) на аукцион. Втората по цена в класацията е табелка с номер 5 – тя е оценена на 6,86 млн. долара и е изтъргувана през 2007 г. от аукционната къща Emirates Auction Company. Първенството се дължи на табелка с номер 1, която според книгата за рекорди на Гинес е била продадена на бизнесмена Саид Кури, пак от емирството, през 2008 г. за 14,2 млн. долара.
„Според мен въпросът е да те разпознават“, казва Мухамед Кашиф, собственик на компанията за изработка на табелки за автомобили в ОАЕ Number Plates Company, пред сайта. „Просто да си собственик на Rolls-Royce не е достатъчно в наши дни. Хората искат да имат ексклузивни номера на колата си“.
Междувременно автомобилните търговци отчетоха и ръст в размер на 38% в продажбите на моделите на BMW, а на Абу Даби се дължи и най-големият внос за първото полугодие на немския автомобилостроител в Близкия Изток. Продажбите на MINI в емирството бележат ръст от 13%. Компанията е внесла общо 1 707 автомобила на BMW и MINI за първите шест месеца на годината.
„Огромният ръст на продажбите ни през първите шест месеца на тази година, който ни направи най-успешният дистрибутор на BMW Group в региона, до голяма степен се дължи на добрите предложения и всеотдайността на нашите служители по време на оживения период, който настъпи с пристигането на шест нови модела BMW в шоурумите", каза Арно Хюселман, генерален мениджър на Abu Dhabi Motors.
„Чакаме с нетърпение следващите шест месеца и се надяваме да приключим 2010 г. с най-доброто представяне за 20-годишната история на (местния филиал на) компанията“, завършва Хюселман.