Компаниите Toyota и Tesla Motors, в която Toyota държи дял, ще използват базовите модели на кросоувърите Toyota RAV4 и Lexus RX за съвместна разработка на задвижвани изцяло от електричество прототипи, пише Bloomberg.
Този месец ще бъдат завършени два прототипа, се казва в съобщение на Tesla, без да се уточняват подробности. Плановете на Toyota включват тестването на електрическа Corolla, RAV4 и Lexus RX, които са по-добре пригодени за тежестта на разработените от Tesla батерии.
Миналата седмица президентът на Toyota Акио Тойода заяви, че партньорството с Tesla е първият от няколко проекта за развитие на автомобилните технологии, които японската компания планира. Преди десет дни Toyota, най-големият производител на хибридни автомобили в света, купи дял за 50 млн. долара от базираната в Калифорния Tesla.
Tesla произвежда електрическия Roadster, който на американския пазар се продава за 109 хил. долара.
„Очакваме новите модели да имат по-добро ускорение от който и да е друг електрически автомобил от същия клас“, казва Елън Мъск изпълнителен директор на Tesla.
Целта е разработването на модел, който да струва около 40 хил. долара и да може да изминава 240 км при едно зареждане, казват запознати с проекта.
Автомобилопроизводителите са подложени на натиск от регулаторните органи да разработят модели, които използват малко или никакъв петрол и отделят по-малко парникови газове.
За разлика от Nissan Motor и други производители, които разработват електрически коли, моделите на Tesla са снабдени с хиляди малки литиево-йонни батерии, които традиционно се използват за захранването на лаптопи.
От Toyota съобщиха, че ще тестват идеята на Tesla, за да проверят дали подходът за използване на по-малки литиево-йонни батерии ще даде по-добри резултати от традиционните по-големи батерии.
Panasonic Corp, която има съвместни проекти с Toyota, обяви през януари, че ще разработи с Tesla модифицирани литиево-йонни батерии за електрически коли.
Nissan, третият по-големина автомобилопроизводител в света, планира да започне продажбата в САЩ и Япония на изцяло електрическия си модел Leaf по-късно тази година, докато General Motors до края на годината планира да представи на американския пазар също изцяло електрическия Chevrolet Volt.
Разработката на Toyota и Tesla е различна от обявения по-рано през годината проект за електрическа кола на Toyota, която трябва да се появи на пазара през 2012 г., казва Тойода.