IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

3D революция в цифровата фотография

Нова технология прави истинска революция в познатата досега фотография, като според производителя полученият образ ще е възможно най-близък до реалния

17:28 | 03.06.09 г.
Автор - снимка
Създател
3D революция в цифровата фотография
Наскоро японската компания Fujifilm обяви, че е създала цифров фотоапарат за триизмерни (3D) снимки. Технологията прави истинска революция в познатата досега фотография, като според фирмата полученият образ е възможно най-близък до реалния.

Опити за фотографски 3D системи са правени и по-рано, но досега те са претърпявали неуспех поради ниското качество на изображението и неудобните за потребителите начини за ползване, което често означаваше употребата на специални 3D очила.

Екипът, разработил новата технология, предвижда да използва същата технология, за да създаде и пазар за 3D изображения.

Дали технологията ще има успеха, който й предричат създателите й, предстои да видим. Преди това Investor Style ви представя малко повече подробности за нея, които открихме в разговор на френския вестник „Либерасион“ с Микаел Пономаренко, ръководител на отдела за цифрова фотография във Fujifilm:

- Как ще можем да виждаме заснетите 3D изображения?

По три начина: на екрана на апарата, в специална дигитална фоторамка и на специална фотохартия. Разглеждани на компютър, снимките ще се визуализират като традиционните снимки.

- Какви други иновативни функции ще предоставя новия фотоапарат?

Благодарение на двата си обектива апаратът предлага не само 3D, но и възможност за снимане едновременно на две традиционни снимки с различни настройки. Можете например да увеличите образа на заден план с левия обектив и да оставите десния да обхваща изображението на преден план.

- Мислите ли, че тази технология ще бъде широко използвана?

Технологията обогатява значително снимката, носи ново визуално преживяване. Но не трябва да гледаме на нея като продукт, позициониран в луксозния сегмент. Все пак нека изчакаме мнението на самите клиенти, преди да правим категорични изявления.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:01 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още