Microsoft заяви, че ще затвори окончателно своите физически магазини, но ще продължи да инвестира в дигитални, пише Bloomberg.
Ходът ще доведе до такса преди данъци от около 450 млн. долара, или 5 цента на акция, през текущото фискално тримесечие, посочва Microsoft в изявление.
„Нашите продажби онлайн нараснаха, докато нашето продуктово портфолио премина към предимно дигитални предложения, а нашият талантлив екип постигна успех в обслужването на клиентите отвъд физическите локации“, коментира корпоративният вицепрезидент на Microsoft Дейвид Портър.
Магазините на Microsoft бяха затворени в края на март заради пандемията от Covid-19. Apple отвори отново своите търговски обекти, само за да затвори няколко от тях отново, след като случаите на заразени растат на някои места.
По време на блокадата Microsoft заяви, че екипът ѝ за търговия на дребно виртуално е обучил стотици хиляди компании и занимаващи се с образование как да работят и преподават от дистанция. Екипите са помогнали чрез над 14 хил. онлайн работилници и летни лагери, като са провели и над 300 виртуални завършвания.
Базираната в Редмонт, Вашингтон, Microsoft посочва, че наблюдава „значителен растеж“ в дигиталните си магазини, включително Microsoft.com и тези на Xbox и Windows. Технологичният гигант ще продължи да инвестира в дигитални иновации с нови услуги.