През последните няколко години Facebook работи по разработката на очила с добавена реалност в рамките на своите Facebook Reality Labs в Редмънд, Вашингтон, но не постига особен успех с този проект. Това накара компанията да потърси помощ. Сега Facebook се надява, че партньорството ѝ с компанията майка на Ray-Ban – Luxottica, ще доведе до резултат, който ще е готов за пазара между 2023 и 2025 г., твърдят източници на CNBC, запознати с въпроса.
Очилата, които на вътрешно ниво носят кодовото име Orion, са създадени, за да заменят смартфоните, допълват източниците. Устройството ще позволи на потребителите да извършват обаждания, да виждат информация на малък дисплей и да предават на живо чрез стрийминг в социалните мрежи.
Освен това Facebook разработва гласов асистент с изкуствен интелект, който ще работи с очилата. В допълнение към това компанията експериментира с устройство, което да позволява на потребителите да въвеждат информация чрез сензор за движение. То носи кодовото име Agios.
Компанията има стотици служители в офисите си в Редмънд, които работят по технологията за очилата с добавена реалност, но досега Facebook не успява да постигне успех със смаляването на размера на устройството, така че то да бъде привлекателно за потребителите, коментира един от източниците, който е работил по проекта.
Като се има предвид дългия срок, който компанията си е поставила, няма никаква гаранция, че очилата ще станат готови в рамките му, нито, че ще излязат на пазара. Но източник, запознат с проекта, твърди, че главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг има силен интерес в областта на очилата и е помолил директора на хардуерните процеси Андрю Босуърт да ги направи приоритет за звеното.
Facebook отказва да коментира въпроса. Luxotttica не е отговорила веднага на запитванията за коментар.