Исландската певица Бьорк е повлияна от съвременните технологии в лицето на виртуалната реалност. Миналата година тя пусна музикален видеоклип с виртуална реалност към песента си „Stonemilker” от последния си албум „Vulnicura”, като след това насочи тази любов към най-горещата тема на технологичния пазар на по-високо ниво. Тя обяви, че ще трансформира четири песни от „Vulnicura” в 360-градусови преживявания във виртуална реалност, обединени в проекта Bjork Digital.
Сега Bjork Digital все повече прилича на тематичен парк. Инсталацията, в която звездата показва новите си произведения, вече е на разположение на посетителите в Токио, пише Engadget. Тя беше открита за посетители по-рано тази седмица и включва кино, в което се показва двучасов видео проект.
Посетителите могат да чуят няколко песни от албума, които вече са трансформирани във преживяване, включващо виртуална реалност.
18-дневната инсталация е отворена за посетители от тази седмица, като Токио е втората стъпка от световното ѝ турне, което включва Европа и САЩ.
За феновете на Бьорк и виртуалната реалност новините са добри – певицата работи по нови песни с подобна визуализация. И това е само началото.
По думите на продуцента на Bjork Digital Пол Грей основната причина звездата да избере да работи в тази виртуална среда е фактът, че тя продължава да се предизвиква сама, използвайки съвсем нови възможности.
„Но също така става дума за едно ново преживяване: това не е музикално видео или концерт на живо. Виртуалната реалност е интимно преживяване. Бьорк искаше да приближи хората до изпълнителя“, коментира още Грей.