Глобалните продажби на „умни часовници“ са достигнали 8,1 милиона единици през четвъртото тримесечие на 2015 г., повече от продадените 7,9 милиона швейцарски часовника, разкрива най-новото изследване на пазарните анализатори от Strategy Analytics. Така за първи път смарт устройствата са изпреварили продадените швейцарски часовници в световен мащаб.
Глобалните продажби на умни часовници през четвъртото тримесечие на миналата година са нараснали с цели 316% спрямо 1,9 милиона година по-рано. Те бързо се увеличават в Северна Америка, Западна Европа и Азия.
На Apple Watch се падат внушителните 63 процента от общия световен пазар на „умни часовници“ през четвъртото тримесечие на 2015 г., следван от Samsung с 16%. Apple и Samsung заедно продават 8 от всеки 10 смарт часовника в света.
Продажбите на швейцарски часовници са намалели през последното тримесечие на 2015 г. с 5% от 8,3 млн. броя година по-рано. Глобалното търсене на швейцарски часовници се забавя, а важни играчи, като Swatch, изпитват затруднение да намерят път към растежа, пояснява Стивън Уалцър, анализатор в Strategy Analytics.
„Швейцарската часовникарска индустрия реагира много бавно на развитието на смарт часовниците. Тя си държи главата в пясъка и да се надява „умните часовници“ просто да изчезнат. На швейцарски марки, като на Tag Heuer, се пада едва 1 на сто от всички продадени смарт часовници в световен мащаб през четвъртото тримесечие на 2015 г., далече зад Apple, Samsung и други лидери в тази категория с висок растеж“, твърди Нейл Маустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.