IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple Music взема Тейлър Суифт за свой съюзник в битката за стрийминга

Компанията сключи сделка за показване на видео от турнето на певицата в момент, в който тя отказва да работи с компании като Spotify

13:12 | 14.12.15 г.
<p>
	Тейлър Суифт.<em> Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Тейлър Суифт. Снимка: архив Ройтерс

Apple сключи важна сделка с поп звездата Тейлър Суифт да пусне екслузивно в своята стрийминг услуга Apple Music концертно видео от последното световно турне на певицата, предава Ройтерс.

Суифт, която отбеляза своя 26-и рожден ден в неделя, публикува туит с трейлъра на видеото „1989 World Tour Live” и написа: „Много ви благодаря за пожеланията за рождения ден. Имам малка изненада за вас“. Записът ще излезе официално на 20 декември.

Освен това певицата публикува в социалната мрежа, че в понеделник ще се появи видеоклип, в който тя обсъжда проекта си за Apple. Представителите на технологичната компания не са открити веднага за коментар.

"Звучи като много, много значителна победа за Apple”, твърди Джон Джаксън, анализатор от компанията за проучвания IDC в Бостън. Ходът на компанията подсказва, че тя е готова да се конкурира на пазара на стрийминг услуги.

Според Джаксън сред нейните конкуренти се нареждат Spotify и Songza.

Apple Music стартира през юни и представлява опита на Apple да запази своята доминация на пазара на дигитална музика, който постигна благодарение на iTunes, но сега пренасяйки го в ерата на музикалния стрийминг.

Главният изпълнителен директор Тим Кук обяви през октомври, че стрийминг услугата вече има 6,5 млн. потребители, които плащат, а още 8,5 млн. души ползват безплатната услуга.

Анализаторите прогнозираха, че услугата на Apple ще се радва на много последователи, тъй като разполага с по-голяма база от потребители на iTunes. Но малцина смятат, че услугата ще успее да изпревари останалите компании за музикален стрийминг. Spotify, която е основана през 2006 г., има над 20 млн. абонати и над 75 млн. активни потребители според информацията на уебсайта ѝ.

През юни Суифт обяви, че ще качи своя албум „1989” в Apple Music, дни след като технологичният гигант се поддаде на натиска на Суифт и няколко независими музикални групи и звукозаписни компании, съгласявайки се да плаща на изпълнителите по време на безплатния тримесечен период, който дава на потребители на своята услуга.

Решението на Суифт последва изтеглянето на целия ѝ музикален каталог от Spotify през ноември 2014 г. Тогава звездата отказа да предложи албума „1989” в стрийминг услугите, посочвайки, че бизнесът е свил драстично продажбите на албуми. Певицата не е единствената, която поставя под въпрос бизнеса на стрийминг услугите.

Британската певица Адел предпочете да не пуска веднага новия си албум „25“ в този тип платформи, в това число в Spotify, Apple Music и Deezer.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още