Oculus, която е собственост на Facebook, пусна “Henry” - филм, който се възползва от технологията за виртуална реалност, за да разкаже за таралежче, пристрастено към прегръдки.
Ходът на компанията има за цел да привлече кинотворците да използват технологията и да създават съдържание, което привлича потребителите към Rift - нейния комплект продукти за виртуална реалност.
Oculus не планира да продава “Henry”, вторият филм на своето филмово подразделение Story Studios, в което работят разработчици на видео игри и бивши аниматори на Pixar. Видеото е част от серия от пет късометражни анимационни филма, които ще бъдат създадени през следващата година.
Филмите използват технологията за виртуална реалност, за да потопят по-добре в историята зрителите. “Henry” може да се гледа чрез специалните устройства на Oculus, които позволяват 360-градусова картина. Зрителите дори могат да седнат на масата, на която таралежчето празнува рождения си ден.
“В момента нямаме планове да печелим от Story Studios. Само разработваме експериментални продукти”, коментира основателят на Oculus Палмър Лъки.
Холивуд пък не спира с дебатите дали виртуалната реалност ще пожъне успех и как създателите на филми ще могат да печелят от технологията.
Платформата на Oculus за виртуална реалност вече се тества от всепризнати режисьори като Гилермо дел Торо, както и от LucasFilm на Disney.
Главният оперативен директор на Oculus Леърд Маламед признава, че технологията все още е в начално развитие, но той е уверен в нейния потенциал.