IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стартъп с амбициозната цел да каталогизира произведенията на изкуството

Verisart иска да превърне платформата си в нещо повече от каталог - в нов онлайн пазар

14:15 | 22.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Възможно ли е дигитализирането и проверката на всяко произведение на изкуството, създадено някога? Verisart, нов сайт, съоснован от Робърт Нортън, който преди беше главен изпълнителен директор на два сайта за онлайн търговия с изкуство - Saatchi Online и Sedition, се опитва да направи точно това, пише Bloomberg.

Дигиталният стартъп се надява да направи хроника на оригиналните произведения на изкуството, като използва блок верига, която свързва всеки обект с неопровержим сертификат за автентичност.

Произходът на всяко произведение се проверява стъпка по стъпка чрез свързване със собствениците му. Във втората фаза на проекта Нортън планира да каталогизира стари произведения, като разшири услугата си за проверка в онлайн сайтове.

Нортън се надява, че ще работи с оценители и застрахователи, които да му помогнат да добави произведения, които са вече с изяснен произход.

Първоначалният план е творците да използват софтуера за идентификация на изображения, предоставен от Verisart, така че да могат свободно да добавят новите си произведения. В базата данни ще бъдат включвани името на произведението, автора му, годината на създаване, с какви материали е направено и и други метаданни, които позволяват каталогизиране и търсене от колекционери.

Това би било особено полезно за творците. Много от тях изразяват разочарованието си от факта, че нямат представа кой е собственик на техни произведения на изкуството, да не говорим къде се намират те на планетата. Освен това пазарът, който е пълен с фалшификати, се нуждае отчайващо от каталог на творбите с удостоверен произход.

Нортън твърди, че компанията му е получила подкрепата от Rhodium, израелска компания за рисков капитал. Целта на Нортън е още по-голяма - да създаде база данни, през която потребителите да могат да купуват произведения на изкуството. През нея ще могат да бъдат намирани различни творби или художници, история на цените и произход, като ще има опция за свързване със собственика.

Един от основните проблеми, с които може да се сблъска проектът, е голяма част от сегашните собственици на произведения на изкуството да не пожелаят да регистрират творбите, които са при тях. Колекционерите може да не желаят да добавят контактите си и цената, която са платили за дадено платно, поради съображения за сигурност.

Нортън твърди, че програмата ще защити неприкосновеността на личния живот на участниците.

Друг потенциален проблем е, че онлайн моделът за пазаруване ще застраши традиционния на галериите и аукционните къщи. Това не е задължително да се случи, смята Нортън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още