Аарън Айзък е 25-годишен предприемач, който влиза в бизнеса с бижута, за да го преобърне с главата надолу.
Компанията му Polychemy, която е базирана в Сингапур, използва 3D принтери, за да прави персонални бижута, пише CNN. По думите на основателя на фирмата, тя използва big data, за да прави бижута.
“Ние сме компания, двигателят на която са данните; ние анализираме какво търсят хората в Google”, коментира той. “Хората търсят неща, които са много специфични - например златен пръстен с диамант, размер 8,5. Опитваме се да измерим търсенето, а след това разработваме такъв тип бижута”.
Експертите твърдят, че Айзък е уцелил, а специализираните компании като Polychemy ще се радват на голям растеж, тъй като индустрията на 3D принтирането набира сили. Очаква се до 2018 г. пазарът на 3D принтирани стоки да нарасне четири пъти до 16,2 млрд. долара според Canalys.
3D принтирането е чудесна техника за производство на бижута, защото “това, което хората искат, е нещо специално, и няма нищо по-добро от това да създадеш нещо с името на някого на него, символ, който е важен, или дори картина или изображение, което е ценно за някого”, посочва Джо Кемптън от Canalys.
3D принтерите на Polychemy работят с около 40 индивидуални дизайна за бижута, които се продават на цени между 100 и 250 долара всяко. Клиентите могат да изберат сами от какъв материал да е бижуто, какви камъни да има и да бъде ли изписан текст на него. Софтуерна програма пък генерира дизайна.
Подобно на много други предpриемачи и основателят на Polychemy се е насочил към китайския пазар и по-точно към онлайн търговията там, която се радва на 1,4 млрд. потребители. Той очаква, че колиетата с имена ще станат хит в Китай.