За разлика от Apple или Google, Spotify не разполага с купища пари, на които да разчита в случай на провал. Тя трябва да стъпи на краката си сама и то бързо. Признаците, че се е насочила към първично публично предлагане изникваха през цялата година.
Освен това компанията може да цели търговска продажба. Google разгледа възможността да купи Spotify в края на миналата година, съобщи тази седмица Wall Street Journal, въпреки че Кара Суишър от ReCode опроверга убедително слуховете. Марк Зукърбърг е фен на Spotify, а Facebook е единственият технологичен гигант, който не се е насочил към музиката, макар че няма информация тя да не се интересува от подобен ход.
Бъдещето на музиката е… в Швеция
Твърди се, че Spotify печели от години на родния си пазар в Швеция, където стриймингът на музика е по-често използвана услуга от където и да било другаде. Смята се, че 15% от шведите са потребители на Spotify, и носи 70% от приходите на музикалната индустрия в страната.
Освен това Spotify разширява дейността си в големи, гъсто населени пазари, където заради причини, свързани с авторските права, Pandora не може да влезе. По-рано тази година Spotify пусна услугата си в Бразилия, а скоро се очаква да стори същото и в Русия. Надеждата е, че ако се разрасне достатъчно, парите, които ще останат след плащането на авторски възнаграждения, ще бъдат достатъчни, че да оставят инвеститорите удовлетворени.
Слон в стаята
През следващите месеци би трябвало да стане ясно какво се опитват да постигнат Apple и Google в областта на стрийминга на музика. Но Рий от Future Music Coalition смята, че шансовете вече са в тяхна полза, не само защото те могат да поемат високите разходи за авторски и лицензионни възнаграждения. Самостоятелните услуги “са услугите, които са най-уязвими, защото имат разходи за лицензирани и доставчиците на интернет услуги се опитват да поставят ограничения на потребителите във връзка с въпроса за интернет неутралитета”, твърди той.
Което може да означава, че поради промените в американското законодателство, компаниите, предлагащи съдържание, могат да бъдат принудени да плащат на интернет доставчиците повече за стрийминг на аудио и видео съдържание до потребителите, за да няма досадни забавяния във връзката. Това ще окаже още по-силен натиск върху маржовете.
Това не е първият път, в който музиката е използвана по този начин. Рий посочва, че в дните на дисковете, вериги като Best Buy продавали албуми с отстъпка, за да привлекат потребителите, а те пък да си купят камери и музикални плейъри.
Технологичните гиганти вече правят нещо подобно. Услугата ITunes на Apple, която продава дигитални албуми, "принуждава" хората да си купят iPod или iPhone. Google се опитва да накара хората да използват нейните услуги колкото се може повече, така че да им показва контекстуални реклами. За Amazon музикалният стрийминг е просто още един начин компанията да убеди потребителите да платят 100 долара за година за услугата Prime. Ходът е начин компанията да накара клиентите да използват Amazon за почти всеки един продукт, който купуват.