IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Walkman на Sony се завръща

Устройството ще предложи по-добро качество на звука и не е насочено към масовия потребител

15:08 | 23.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;http://www.sony.co.uk/</em></p>

Снимка: http://www.sony.co.uk/

35 години след своя дебют Walkman на Sony се завръща. Но докато оригиналният касетофон от 1979 г. се оказа предвестник на ерата на масовия пазар на преносими музикални устройства, новият Walkman, струващ 700 долара, е предназначен за специални купувачи.

ZX1, както се казва новото устройство на Sony, в много отношения е противоположност на iPod на Apple и е доста по-различен от първия Walkman. Той има тежък, обемист панел, който приютява 128 гигабайта памет за музикални файлове с изключително високо качество. Sony твърди, че всеки ZX1 е ръчно създаден от блок от скъп алуминий, който спомага за намаляването на шума.

„Посланието до нашите дизайнери и инженери беше: моля, създайте добър продукт, без да се притеснявате за цената“, твърди Кенджи Накада от Sony, който отговаря за планирането на аудио продуктите на компанията.

За разлика от много по-ранните опити на Sony с високия клас потребителска електроника, ZX1 се продава добре, поне в Япония. Новият Walkman беше бързо разпродаден, след като се появи в японските магазини през декември. От февруари насам продуктът дебютира в Европа, както и в други части на Азия, въпреки че официалното му пускане на пазара в САЩ все още не е фиксирано, пише Wall Street Journal. 

Въпреки успеха си, ZX1 остава нишов продукт. Sony отказва да даде информация за продажбите, но анализаторите смятат, че досега в Япония са продадени само няколко хиляди бройки.

И никой не очаква новият Walkman, независимо колко успешен се окаже, да се пребори с хроничните загуби на Sony. Компанията загуби 1,3 млрд. долара през фискалната година, която завърши през март, и очаква да остане на червено до март 2015 г. Телевизорите и игрите остават основните продукти на Sony в областта на потребителската електроника.

И все пак популярността на ZX1 акцентира върху това, което експертите наричат промяна в настроенията на някои купувачи на преносими музикални устройства. Напредъкът в скоростта на интернет и съхранението на данни позволяват на потребителите, които отдавна са избрали удобството пред качеството на звука, сега да получат и двете.

По-старите поколения дигитални музикални плейъри съхраняваха десетки хиляди песни в тънки устройства, като компресираха аудио файловете – процес, който отнемаше от качеството на звука.

“Едно цяло поколение пропусна емоцията от слушането на некомпресирани записи“, твърди главният изпълнителен директор на Sony Казуо Хираи.

Сега по-бързите и по-големи чипове за памет и по-бързата интернет връзка позволяват на устройства като Walkman ZX1 да изпълняват, съхраняват и прехвърлят по-тежки музикални файлове, без да се губи прекалено много от звука на оригиналния запис. По-дългият живот на батерията позволява на Walkman да изпълнява големите аудио файлове за период от около 16 часа, въпреки че това е около една пета от часовете, които другите преносими плейъри могат да работят при пускането на компресирани файлове, твърди Накада.

Sony твърди, че форматът осигурява по-добро качество на звука от дисковете, както за дълбоките басови тонове, така и за високите. Този тип големи музикални файлове съдържат три пъти повече аудио данни от дисковете.  

От септември досега Sony пусна повече от 25 вида аудио устройства, способни да изпълняват такива файлове, включително по-евтин модел на Walkman. Компанията твърди, че продуктът е генерирал повече от 20% от всичките ѝ приходи от продажби на аудио продукти за периода от октомври до март.

Други компании също експериментират в тази област. Samsung Electronics, LG Electronics и HTC ще пуснат смартфони, които ще поддържат просвирването на аудио файлове с по-високо качество.

Продажбите на по-качествени слушалки в САЩ са се удвоили през последните три години, твърдят от NPD Group. Японската фирма за проучвания Fuji Chimera Research Institute прогнозира, че аудио устройствата за по-качествени файлове ще съставляват около 20% от продажбите на глобалния аудио пазар до 2020 г., а в момента те възлизат на едва 5 на сто. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още