Часовникът Paparazzi
Най-амбициозният „свързан“ часовник на компанията беше Paparazzi, който Хайек и Бил Гейтс пуснаха на пазара през 2004 г. Той струваше 150 долара и показваше новини, времето, хороскопи и борсови котировки срещу годишен абонамент от 59 долара. Устройството обаче не отбеляза успех, поради което по-късно Microsoft преустанови услугата.
Swatch пък се радва на все по-чести посещения от страна на технологичните компании, които се интересуват от умни часовници, посочва Хайек. И все пак той остава скептичен към идеята, заявявайки, че въпросните устройства имат редица недостатъци, включително малки екрани, необходимост от зареждане на батериите, а често изискват използването на две ръце. Освен това потребителите обичат често да сменят часовниците си и не носят едни и същи на плажа и в операта, твърди Хайек.
Естетика
„Много разработчици в индустрията за електронни устройства мислят само за технологията, но не обръщат внимание на красотата и емоциите, свързани с продукта“, категоричен е Хайек.
Швейцарската часовникарска индустрия пренебрегва заплахата от захранваните с батерии кварцови часовници през 70-те години, което изкарва голяма част от производителите извън бизнеса. Възможно е по същия начин Swatch да подценява потенциалното въздействие на умните часовници, смята Трунг-Тин Нгуиен, хедж фонд мениджър в Trimax Capital AG в Цюрих.
IDC прогнозира, че продажбите на преносими устройства, включително очила и часовници, ще достигнат 112 млн. бройки през 2018 г. Прогнозата за тази година е за 19 млн. продажби, ето защо Хайек твърди, че не бърза.
“Умните часовници могат да ни предоставят нови възможности. Но няма нужда да бързаме и ние да създаваме този пазар“, категоричен е той.