Широкото използване на интелигентни устройства в арт институциите по цял свят, от Met до MoMa и Лувъра, накара мнозина да се възмутят от случващото се. Някои твърдят, че са уморени да гледат снимки на млади хора, обърнали гръб на картини на Ван Гог, за да се снимат сами заедно с картината.
Някои критици отиват много по-далеч, тъй като искат в музеите и галериите смартфоните да бъдат напълно забранени. Въпреки това използването на мобилни устройства на подобни места оказва ефект върху света на изкуството и той безспорно е положителен, съобщава Policimic.
Според скорошно проучване на Pew Institute 81% от музеите и галериите вярват, че интернет и социалните мрежи играят ключова роля в подкрепа на изкуствата. След десетилетия мъчително изпращане на имейли и телефонен маркетинг, днес големите арт институции се радват на възможността да използват социалните мрежи и смартфоните, тъй като благодарение на тях имат възможност да изграждат общности и то значително по-лесно от преди.
Отделните артисти също са облагодетелствани. Когато посетителите публикуват снимки и видеоклипове онлайн, те привличат вниманието към интересните нови инсталации и техните създатели.
Само в Ню Йорк тази тенденция показа изключително добри резултати през последните шест месеца. Снимането и публикуването на “Aten Reign” на Джеймс Турел се превърна в ритуал за посетителите на Гугенхайм миналото лято. През октомври вниманието привлече престоя на Banksy в Ню Йорк, което се дължи до голяма степен на факта, че артистът често използва Instagram.
Възможността за привличане на по-голяма аудитория и повишаването на информираността за дейността на галериите и артистите е чудесна възможност в света на изкуството, а главна роля в случая играят именно смартфоните.
Въздействието на споделянето в социалните мрежи е доста широко и често привлича погледите на публиката към изгряващи творци. Колкото и да са критикувани, снимките, които посетителите на галериите сами си правят с картини на Рембранд и Ван Гог, дават нов живот на старите произведения.
Демократизацията на фотографията подхранва дебатите за това дали стотиците милиони снимки и видеоклипове, които хората качват всеки ден в социалните мрежи, представляват изкуство.
Критиците категорично отричат възможността в такива платформи да се говори за изкуство, но според други т.нар. селфита се приближават до това понятие.