Слуховете за разработване на нов „умен“ часовник не преследват само една технологична компания. След Apple сега с такова устройство вече се свързва и корейският му конкурент Samsung. В интервю за агенцията за финансови новини Bloomberg изпълнителният вицепрезидент Лий Янг Хий признава, че Samsung действително работи върху "преносимо устройство, което се държи като смартфон". „Подготвяме джаджи за бъдещето и определено часовникът е една от тях“, пояснява той.
Хий не дава по-конкретна информация за устройството като функции, цена или дата за пускане на пазара. Мениджърът само поясни, че би било важно компанията да бъде първата, която да го комерсиализира, така че потребителите да могат да го използват по предназначение.
„Samsung вече е правила много комбинации на телефон и часовник през годините“. Хий не дава информация за това, как ще изглежда устройството на Samsung (дали ще е подобно на S9110 watchphone от 2009 г., на снимката по-горе).
Но пък и графикът на Samsung и в момента е доста пълен. По информация на самата компания тя готви поне още два високобюджетни смартфона за предстоящите месеци, с които допълнително да затрудни бизнеса на Apple.
Анализатори смятат, че желанието на Samsung да прави часовник може би е директно свързано с конкурента Apple, защото от доста време има слухове, че американската компания планира да пусне на пазара интелигентен часовник (някои вече го наричат iWatch). Тим Кук и екипът му упорито мълчат по въпроса, но обикновено слухове, които се задържат за толкова дълго време, се оказват истина.
Едва ли Samsung и Apple могат да направят революция с продукт, който отдавна се предлага на пазара, но търговската марка може да се окаже ключов фактор за популяризирането на тези устройства, заключава Ройтерс.
Идеята като цяло не е нова – подобни джаджи се появяват през няколко години, особено в комикси и шпионски истории. IT гигантът Microsoft представи през 2003 г. на търговското изложение за потребителска електроника в Лас Вегас нова технология за компютърни часовници, които по-късно бяха заемствани от производителите на часовници, но с малък успех.
Сега темата отново е на мода в технологичните компании. Те се опитват да се преместят в нови области на растеж, тъй като пазарът за смартфони в страни като САЩ вече достига точката на насищане. Традиционните компютърни и комуникационни технологии стават все по-важни. Сензорите, които едновременно обработват различна информация, се използват все по-често, заради което и компаниите се опитват да използват компютърните технологии по-широко и да ги вграждат в нови устройства.