IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Таблетът на Microsoft ще струва поне 900 долара

В цената на Surface Pro обаче не е включен капакът и интегрираната клавиатура, а батерията издържа само 4-5 часа

12:35 | 03.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Със своята нова версия на първия си таблет Microsoft вече е на стартова позиция. Новият Surface с Windows 8 Pro ще бъде наличен от края на януари на цена, започваща от около 900 долара, твърдят от компанията.

Вторият модел с 128 гигабайта (вместо 64 GB) памет ще струва малко под 1000 долара. В тази сума не е включен капакът с интегрираната клавиатура. По този начин Microsoft предлага устройството на значително по-висока цена от тази, на която Apple оценени своя iPad. Цени на Surface Pro за Европа обаче не бяха оповестени.

Стартовата цена на Windows RT OS базирания таблет на компанията е 499 долара, което е с цели 400 долара по-малко, в сравнение с новото устройство на Microsoft, припомня DPA.

Сред характеристиките на Surface Pro са 10,6-инчов дисплей, поддържащ 10 мултитъч точки и Full HD резолюция, както и трето поколение Ivy Bridge процесор на Intel и оперативна памет от 4GB. Таблетът обаче разочарова със слаба батерия – устройството може да предложи едва 4-5 часа време за работа с едно зареждане, което е два пъти по-малка стойност спрямо неговия предшественик.

Причината е в по-мощните компоненти на новото устройство. Според анализатори обаче високата цена и малкото време на живот на батерията може да се окажат причина за слаби продажби на устройството и така може да подпомогнат конкуренцията на компании като Samsung, Asus и Dell.

И новите модели Surface с Intel процесор Microsoft иска да продава единствено в своите собствени магазини и онлайн. Първият Surface с Windows 8 RT е наличен с пускането на новата операционна система през октомври. Конкретни цифри за продажбите обаче компанията все още не предоставя.

В първи коментар за продажбите в интервю за френския вестник Le Parisien главният изпълнителен директор на концерна Стив Балмър говори за „скромен старт“.  Според Microsoft обаче той е свързан не толкова с липсващо търсене, а по-скоро със стеснения дистрибуционен канал. Устройството се продава само онлайн чрез Microsoft Stores, където обаче често липсват бройки. Недостигът на бройки според Балмър е "добър знак", но Microsoft ще действа бързо, за да реши този проблем.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:00 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още