Въпреки неособено ласкавите първи отзиви за iPhone 5, очаква се новият смартфон на Apple да се превърне в поредния хит. Като All Things D съобщи, квотата за предварителни поръчки е свършила едва час след началото на записванията. Междувременно заинтересованите е трябвало да се запишат в списъците на чакащите с до три седмици срок за закупуване.
„Предварителните поръчки за iPhone 5 са невероятни. Направо сме изумени от реакцията на клиентите", казва Нат Керис, говорител на Apple, пред AllThingsD. Оказва се, че компанията не е била подготвена за толкова голямо търсене и сега ще трябва да измисли начини да отговори на лоялността на потребителите, които ще трябва да чакат повече от предвиденото.
Повече от 2 млн. клиенти са подали предварителни заявки за телефона само в първите 24 часа. Устройството ще излезе на пазара в САЩ на 21-и септември, а на 28-и септември и в редица европейски телекоми. За сравнение, предварителните поръчки на iPhone 4S за първите 24 часа след неговия дебют бяха около 600 хил.
„Поръчките на iPhone 5 разбиха предишния рекорд на iPhone 4S и отговорът на потребителите към iPhone 5 е феноменален. Това е най-добрият iPhone до момента, най-красивият продукт, който някога сме правили и се надяваме, че хората ще го обичат толкова, колкото и ние", казва Фил Шилер, старши вицепрезидент и маркетинг директор на Apple, в официалното съобщение на компанията.
Закупуване на устройството през мобилен оператор също няма да е от полза на нетърпеливите. AT&T обяви, че "това е най-успешният дебют на iPhone в историята" и твърди, че е продала заявените си предварителни бройки едва час след началото на приемането на поръчки, предава TechCrunch.
Находчиви предприемачи вече продават дори местата на опашки пред магазини на Apple в Сан Франциско и други големи американски градове.
Появата на новия iPhone обаче се превръща и във възможност за маркетинг. Тълпите пред магазина на Apple на Пето авеню в Ню Йорк например започнаха да се събират цели осем дни преди пускането на iPhone 5 в продажба. Интересни обаче са и мотивите на част от клиентите да стоят на тази вече твърде дълга опашка.
Двама мъже рекламират например своя стартъп Vibe – услуга, която създава мини социални мрежи в зависимост от това, къде се намират в момента потребителите ѝ – на опашката за iPhone 5 например. Друг клиент се надява да продаде за тлъста сума четвърто си място в опашката на по-голям фен на марката, пише Ройтерс. Компанията Gazelle предлага да закупи по един iPhone 5 на първите петима пред магазина. В замяна на това обаче те трябва да носят рекламни дрехи на компанията, докато са на опашката. Но това не е всичко - Gazelle ще осигури на чакащите столчета за почивка, храна, напитки, спални чували и палатка в случай на дъжд.
Първите чакащи iPhone 5 пред магазина на Apple в Лондон пък от своя страна набират средства за своята кампания за лечение на ракови заболявания, съобщава Fortune. Те ще купят разрешения максимум от четири iPhone 5 и след това ще ги предлагат на търг за хората, които не искат да чакат на дългите опашки.
Междувременно Samsung продължава да дразни допълнително Apple. С новата си реклама корейският производител описва какви функции липсват при iPhone5 и колко по-добър е сегашният флагман Samsung Galaxy S3.