Nintendo превръща своята игрова конзола Wii U в мултимедиен център за хола. Японската компания се осмелява по този начин да прекрачи към следващото поколение на конзолите и така изпреварва своите конкуренти Sony и Microsoft.
В САЩ новата Wii U ще се появи в магазините на 18-и ноември, както обяви компанията в четвъртък. Малко преди това японският специалист определи старта на продажбите на играта в родината си за 8-ми декември. Така Nintendo стана първата компания сред най-големите производители на конзоли, която прави стъпка към следващото поколение на хардуер. Предшественикът Wii вече е на шест години, а в последните месеци продажбите започнаха да отчитат значителен спад, предаде DPA.
Най-важната иновация в конзолата е GamePad, който служи като контролер и вторичен дисплей и може да показва допълнителна информация за играта. Така Wii на Nintendo се превръща в мултимедиен хъб за всекидневната. Подобно на мрежата Xbox Live на Microsoft и Nintendo TVII ще има достъп до интернет телевизия, доставена от Amazon или Netflix. Геймпадът може да се използва като дистанционно управление и контрол на цифровия видео рекордер. Освен това чрез геймпада ще има и функция за видео чат.
Компанията променя и стратегията си за дистрибуция, избирайки САЩ за първи пазар. Досега Sony и Nintendo винаги са избирали родния си пазар за пазарен дебют.
Основната версия на новата конзола, идваща с 8GB вградена памет, ще струва 299 долара (231 евро), премиум версията ще се продава за 349 долара (270 евро). В Япония Nintendo ще я продава от 8-и декември с цени от 26 250 йени (261 евро) за бялата основна версия и 31 500 йени (314 евро) за черната премиум версия. Цената на базовия модел надхвърля както тази на 4GB-овия Xbox 360, така и на 160GB-овия PlayStation 3.
Кога конзолата ще е налична и в Европа, засега не е ясно. Все пак в онлайн търговеца Amazon Wii U вече може да се поръчва за 349 евро, а като срок за доставката е даден 21-и декември.
Цените вероятно ще са съвсем малко над разходите за производство, така че Nintendo няма да губи пари с нея, казват пред финансовата информационна агенция Bloomberg анализаторът Томоаки Кавазаки от Iwai Cosmo Securities в Токио. Основните производители на конзоли продават своя хардуер значително под себестойността му, да спечелят точки срещу конкуренцията, а след това да правят бизнес с хитови игри.
Хитовите игри New Super Mario Bros. U и Nintendo Land са сигурни премиерни заглавия за Wii U (ще излязат в същия ден с конзолата), но все още за едно от двете игри не е потвърдено, че ще бъде окомплектовано с устройството.
Японският специалист за игри в момента е в червената зона на загубите. Търсенето на сегашната конзола Wii наскоро значително намаля, а продажбите на портативната конзола 3DS тръгнаха едва след намаляването на цената. Но сега цялата игрална индустрия се надява, че следващото поколение конзоли ще даде силен тласък на спадащия в момента бизнес. Индустрията трябва да се справи и с новата конкуренция от онлайн игри и малки игри за смартфоните.